تشکیل کمیته فنی مشترک برای توسعه گردشگری میان دو کشور

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

با امضا تفاهم نامه همکاری گردشگری ایران و بوسنی؛

کمیته فنی مشترک برای توسعه گردشگری میان ایران و بوسنی تا دو ماه آینده تشکیل می شود.

محمد پروین، مدیرکل دفتر امور بین الملل سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری به  خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ گفت: پیش نویس تفاهم نامه همکاری های گردشگری ایران و بوسنی چند ماهه گذشته از سوی بخش بین الملل سازمان میراث فرهنگی تهیه و به وزارت فرهنگ و گردشگری بوسنی ارسال شده بود.
وی افزود: مفاد این تفاهم نامه مورد تائید کشور بوسنی قرار گرفت و برای اینکه به سرعت امضا شود سازمان میراث فرهنگی به سفیر ایران در بوسنی و هرزگوین تفویض اختیار کرد و تفاهم نامه از سوی سفیر ایران و وزیر فرهنگ و گردشگری بوسنی به امضا رسید.
پروین تصریح کرد: در راستای اجرای مفاد تفاهم نامه همکاری های گردشگری میان ایران و بوسنی سازمان میراث فرهنگی به طرف بوسنیایی پیشنهاد تشکیل کمیته فنی مشترک در تهران دارد.
مدیرکل دفتر امور بین الملل سازمان میراث فرهنگی بیان کرد: مهمترین مفاد این تفاهم نامه اعزام تورهای گردشگری به کشور مقابل، تبادل کارشناسان و متخصصان در زمینه آموزشهای گردشگری که شامل هتلداری و خدمات گردشگری است.
وی اظهار داشت: پذیرش گروههای خبرنگاری از ایران به  بوسنی و از بوسنی به ایران برای معرفی و به تصویر کشیدن جاذبه های میراث فرهنگی و گردشگری دو کشور و تشکیل دفتر اطلاع رسانی گردشگری ایران در بوسنی و بوسنی در ایران از جمله موارد مورد توافق میان دو کشور بود.
پروین تاکید کرد: اقلام و بسته های تبلیغاتی برای معرفی کشورمان در بوسنی توزیع خواهد شد./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.