تشکیل کمیته مشترک پایش تصادفات

جام جم آنلاین: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از تشکیل کمیته مشترک پایش تصادفات با حضور نمایندگان سازمان های دخیل در امر ترافیک خبر داد و گفت: اعضای این کمیته، تصادفات و تلفات در استان های کشور و نیز نوسانات جاده ها را به منظور کاهش سوانح رانندگی در محورهای مواصلاتی کشور رصد می کنند.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سردار اسکندر مومنی در سی و پنجمین جلسه کمیته عملیات و اجرای مقررات طرح تابستانی ۹۱ گفت: این طرح، طی دو مرحله به اجرا در می آید که مرحله اول آن از ۳۱ خرداد تا ۳۰ تیر ماه می باشد و مرحله دوم از ۲۵ مرداد تا دوم مهر ماه با همکاری و مشارکت سازمان های مربوطه اعم از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، هلال احمر، اورژانس، قوه قضاییه، شهرداری ها و غیره آغاز می شود.

وی با بیان این که در سال گذشته اقدامات خوبی در امر کاهش سوانح و حوادث رانندگی صورت گرفت به کاهش تلفات جاده ای در دو ماهه اول امسال اشاره کرد و افزود: امسال سال سختی در کاهش تصادفات رانندگی خواهیم داشت و ادامه این روند منوط به توسعه زیرساخت ها و تغییر مولفه های ایمنی رانندگی می باشد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: براساس تفاهم امضا شده، در تابستان امسال، ۲۵۰ اردوگاه با آموزش و پرورش با حضور معلمان و فرهنگیاران در طرح تابستانی بکارگیری می شوند.

سردار مومنی از تشکیل کمیته مشترک پایش، خبر داد و افزود:این کمیته با حضور نمایندگان سازمان های دخیل در امر ترافیک تشکیل می شود و اعضای این کمیته، تصادفات و تلفات در استان های کشور و نیز نوسانات جاده ها را رصد و نسبت به رفع مشکلات در محور مزبور در اسرع وقت اقدام می کنند.

وی با اشاره به اعلام آمادگی سازمان ها به منظور توسعه فرهنگ ترافیک، اظهارداشت: بنا به پیشنهاد اعلام شده از سوی مسوول قوه قضاییه، حقوقدانان و قضات همانند معلمان تحت عنوان حقوق یاران ترافیک، با پلیس همکاری می کنند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا خاطرنشان کرد: بنا بر پیشنهاد اعلام شده، می‌توان همانند سایر کشورها، یکی از ملاک های گزینش برای افراد در پست های مدیریتی ، سوابق رانندگی فرد مذکور باشد.

سردار مومنی با اعلام اینکه باید در برنامه های تلویزیونی آموزش امداد و نجات نیز انجام شود، تاکید کرد: می‌توان در فواصل مختلف کار مشترک با سازمان امداد و نجات هلال احمر برای آموزش امداد و نجات در برنامه‌های تلویزیونی پلیس استفاده کرد.

وی با حضور کمرنگ پلیس و نیروهای امدادی در راه های روستایی در گذشته، گفت: با توجه به توسعه ۱۰۰هزار کیلومتری راه روستایی که آمار خوشحال کننده‌ای نیست باید میزان حضور پلیس افزایش یابد چرا که با توسعه راه‌ها میزان سرعت نیز افزایش یافته است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از ساماندهی خودروهای مسافربرهای شخصی بین شهری خارج از ترمینال ها خبر داد و افزود: بنا به پیشنهاد ارائه شده از سوی وزارت راه و شهرسازی مبنی بر ساماندهی این خودروها، پلیس مساعدت لازم را انجام خواهد داد.

سردار مومنی تصریح کرد: امیدواریم همکاری بیمه در پرداخت خسارت بدون کروکی استمرار داشته باشد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.