تشکیل یک ائتلاف در اعتراض به قانون جدید مطبوعات اردن

به دنبال ایجاد اصلاحاتی در قانون مطبوعات اردن، احزاب و گروه‌های مختلف اردنی از تشکیل ائتلافی علیه قانون بحث‌برانگیز مطبوعات این کشور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، نمایندگان، اعضای اخوان‌المسلمین، روسای اتحادیه‌ها و احزاب و مراکزی که این ائتلاف را تشکیل دادند، اظهار داشتند: قانون مطبوعات عرصه را برای آزادی رسانه‌ها به ویژه آزادی بیان تنگ کرده است.

آن‌ها در بیانیه‌ای حمایت گسترده خود را از آزادی‌های عمومی به ویژه آزادی مطبوعات برای مقابله با حملات پی در پی دولت علیه آن بیان کردند.

نضال منصور، رئیس اجرایی مرکز حمایت از روزنامه نگاران و یکی از طرفداران این ائتلاف اظهار کرد: هدف از این ائتلاف نشان دادن این مساله است که قانون مطبوعات نه تنها اصحاب رسانه بلکه آزادی بیان را مورد هدف قرار داده و موانعی بر سر راه تمامی آزادی‌ها ایجاد کرده است.

نضال منصور تاکید کرد: می‌خواهیم این پیام را برسانیم که تمام جامعه و نه تنها اصحاب رسانه با این قانون مخالف هستند.

وی تصریح کرد: این یک ائتلاف حقوقی در مقابل قوانینی است که دموکراتیک نیستند و ما بر این باوریم که قوانین فعلی با معاهده‌هایی که اردن آن‌ها را تصویب کرده‌، در تضاد است.

پارلمان اردن در ۱۱ سپتامبر سال جاری اصلاحاتی بر قانون مطبوعات تصویب کرد و این مساله ابهاماتی را در خصوص آزادی‌های رسانه‌ها برانگیخت و برخی این اصلاحات را به منزله “محدود کردن” رسانه‌ها برشمردند.

اصلاحات جدید تمام سایت‌های اینترنتی را ملزم می‌کند تا مجوز داشته باشند و یکی از اعضای اتحادیه روزنامه‌نگاران سردبیر هر کدام از این سایت‌ها باشند.

در اردن که تعداد ساکنانش به ۸ / ۶ میلیون تن می‌رسد، ۲۲۰ سایت خبری وجود دارد و تعداد کاربران اینترنت به ۵ / ۳ میلیون تن می‌رسد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.