تشویق دانش‌آموزان نخبه برای تحصیل درعلوم انسانی

تشویق دانش‌آموزان نخبه برای تحصیل درعلوم انسانی

جام جم آنلاین: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: کارگروه آموزش و پرورش شورای تخصصی تحول ارتقای علوم انسانی راهکارهای عملی برای تشویق دانش‌آموزان نخبه برای ادامه تحصیل در علوم انسانی را تدوین و به شورا ارائه کند.

 پنجاه و سومین جلسه شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دکتر غلامعلی حداد عادل برگزار شد.

 حداد عادل گفت: کارگروه مربوط به آموزش و پرورش از آنجایی که مسئول آموزش و توزیع علم است با بقیه کارگروه‌ها تفاوت دارد و توقع شورای تخصصی تحول ارتقا از کارگروه آموزش و پرورش این است که این کارگروه با راهکارهای عملی برای تشویق دانش‌آموزان نخبه برای ادامه تحصیل در علوم انسانی را تدوین و به شورا ارائه کند.

وی افزود: ‌تدوین کتب با محتوای مناسب برای رشته های علوم انسانی در مقطع دبیرستان در راستای افزایش توان علمی برای مواجهه با مبانی علوم انسانی سکولار در مقاطع بعدی تحصیلی هم از سایر کارهایی است که باید انجام شود.

در این جلسه دکتر محمدرضا مخبر دزفولی با اشاره به اعتبار تخصیص یافته به طرح‌های کلان ملی در شورای عتف، گفت:‌ شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی در قالب یک طرح کلان ملی، مسئولیت تدوین “سند تحول علوم انسانی” که شامل اهداف،‌ راهکارها و مراحل این تحول است را برعهده گیرد.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.