تشییع و خاکسپاری ۳۵ شهید دوران دفاع مقدس در ۲۵ مهرماه/ جا ماندن پیکر ۷ هزار شهید در خاک عراق

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح از تشییع و خاکسپایری ۳۵ شهید دوران دفاع مقدس در ۲۵ مهرماه خبر داد و گفت: از وزارت خارجه ایران درباره پیگیری، جستجو و کاوش شهدای دوران دفاع مقدس در خاک عراق تقاضای کمک و همکاری داریم.

به گزارش خبرنگار دفاعی – امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار باقر زاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح در نشست خبری صبح امروز که در ستاد مرکزی راهیان نور برگزار شد، از تشییع و خاکسپاری ۳۵ شهید دوران دفاع مقدس در ۲۵ مهرماه خبر داد.

وی ادامه داد: تشییع و خاکسپاری ۳۵ شهید در ۱۲ استان و ۱۹ منطقه برگزار می‌شود که از این تعداد ۲۹ شهید از شهدای گرانقدر گمنام دفاع مقدس هستند که حدود ۶ شهید معظم نیز شناسایی شده و دارای مشخصات هستند.

مشاور عالی رئیس ستادکل نیروهای مسلح شهدای کشف شده را مربوط به عملیات‌های مطلع الفجر، والجفر یک، والفجر ۶، والفجر ۸، والفجر ۹، بیت المقدس، فتح المبین، قدس ۵، قادر، تک دشمن در سال ۶۷، خیبر، کربلای ۴ و درگیری سال ۶۰ دانست.

وی اظهار داشت: مذاکرات بین ایران، صلیب سرخ و کشور عراق انجام شده که در این توافقات به جز یک مورد بقیه موارد به اجرا در نیامده است.

باقرزاده با اشاره به اینکه به دلیل اتلاف وقت، بسیاری از توافقات متوقف شده است، افزود: متاسفانه توقف‌های غیر ضروری در مذاکرات، عملیاتی‌های انسانی را تا کنون با کندی مواجه کرده است.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح تصریح کرد: با وجود سپری شدن بیش از ۲۴ سال از جنگ گمان می‌رود که پیکر هفت هزار شهید در کشور عراق جا مانده باشد، اما متاسفانه این کاوش‌ها که بسیار هم ضروری است، انجام نمی‌شود.

وی با تقاضای کمک و همکاری از وزارت خارجه ایران جهت پیگیری جستجو و کاوش‌های بیشتر برای کسب و شناسایی شهدای گرانقدر دفاع مقدس تصریح کرد: متاسفانه وزارت حقوق انسانی عراق که به تازگی تاسیس شده بعد از انجام مذاکرات، خواستار توقف کاوش‌ها در خاک عراق شده است.

باقرزاده در پایان خاطر نشان کرد: اگر وزارت حقوق انسانی عراق قادر به همکاری با ما نیست از آنها تقاضا می‌کنیم که این کار را به وزارت دفاع عراق واگذار کنند.

انتهای پیام/ش۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.