«تشکر» گذشته خود را فراموش می‌کند

جام جم آنلاین: بهنام تشکر، هومن برق‌نورد، شقایق دهقان، حمید لولایی، مهران رجبی و مجید مشیری بازیگرانی هستند که در سریال کمدی «دزد و پلیس» نقش‌های اصلی را بازی می‌کنند.

این سریال را سعید آقاخانی برای پخش از شبکه سه سیما کارگردانی می‌کند. آقاخانی در کارهای قبلی‌اش با حمید لولایی و مهران رجبی کار کرده اما تاکنون تشکر، برق‌نورد و دهقان در کارهای او بازی نکرده‌اند.

این سه بازیگر در سریال «ساختمان پزشکان» مقابل هم بازی کردند. محسن چگینی، تهیه‌کننده ساختمان پزشکان و دزد و پلیس که گویا از همکاری با آنها در کار قبلی خود رضایت داشته، نقش‌های اصلی سریال دزد و پلیس را هم به آنها سپرده است.

فیلمنامه این سریال را محراب قاسمخانی نوشته و پیمان قاسمخانی هم به عنوان مشاور با سریال همکاری می‌کند. این اولین بار است که آقاخانی سریالی را براساس فیلمنامه‌ای از برادران قاسمخانی مقابل دوربین برده است.

داستان دزد و پلیس از جایی آغاز می‌شود که ضربه‌‌ای به سر ناصر (بهنام تشکر)، دزد سابقه‌دار وارد می‌شود و همین تصادف باعث می‌شود که او حافظه خود را از دست بدهد.

او بعد از این اتفاق تبدیل به آدم دیگری می‌شود و تلاش می‌کند کارهای گذشته خود را جبران کند؛ اما فراموش کردن گذشته، مشکلات ناصر را حل نمی‌‌کند.

بجز ناصر، فریبا و داوود هم که خواهر و برادر هستند، در ماجراهای زندگی ناصر موثرند. نقش این خواهر و برادر را شقایق دهقان و هومن برق‌نورد بازی می‌کنند و عزت‌الله مهرآوران هم نقش پدر آنها را اجرا می‌کند.

در سریال دزد و پلیس، حمید لولایی بازیگر نقش رییس باند خلافکارهاست. مجید مشیری، مهران رجبی و رضا کریمی همگروه پلیس هستند. مجید مشیری، فرمانده مبارزه با موادمخدر است. رجبی نقش مامور اجرای احکام را بازی می‌کند و رضا کریمی که در ساختمان پزشکان نقش صاحب کافی‌شاپ را بازی می‌کرد، در دزد و پلیس نقش مامور نیروی انتظامی را به عهده دارد.

شهین تسلیمی و سوسن پرور هم در این سریال بازی دارند. سوسن پرور نقش یک عروس را ایفا می‌کند که در چهار قسمت سریال بازی دارد و تسلیمی هم در نقش مادر او ظاهر می‌شود. خشایار راد و اصغر حیدری هم دیگر بازیگران دزد و پلیس هستند.

تصویربرداری سریال دزد و پلیس از اواسط بهار آغاز شده و تاکنون حدود ۷۰ درصد از فیلمنامه مقابل دوربین رفته است. این سریال که در ۲۶ قسمت ساخته می‌شود، در لوکیشن‌هایی مانند دارآباد، تهرانپارس، خیابان‌‌های ولیعصر، دولت، گرگان، لویزان، شیان، بلوار ارتش، زندان، جاده پلور و بانک تصویربرداری شده است.

تاکنون ۱۸ قسمت از این سریال همزمان با تصویربرداری، تدوین شده است. از دیگر عوامل سازنده سریال دزد و پلیس می‌توان به مدیر تصویربرداری: امیر معقولی، طراح گریم: همایون نوذر، طراح صحنه و لباس: قاسم ترکاشوند، تدوینگران: خشایار موحدیان و سودابه سعیدنیا، آهنگساز: علی طالقانی، مدیر تولید: رضا کریمی، صدابردار: علیرضا نوروزیان، جلوه‌های ویژه رایانه‌ای: اشکان چگینی، دستیار یک کارگردان: مصطفی تنابنده و برنامه‌ریز: زینب نصراللهی اشاره کرد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.