تشکل‌های اقتصادی آماده نقد برنامه‌های نامزدهای انتخاباتی باشند

۲۸اردیبهشت،

barkhordar.jpg

رئیس مجمع واردات به تشکلهای اقتصادی یادآور شد که توان خود را برای نقد برنامه های اقتصادی نامزدهای انتخاباتی مهیا کنند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمد حسین برخوردار اظهار داشت: در تمام دنیا، اقتصاد و معضلات و مشکلات اقتصادی یکی از مهم‌ترین محورهای پیروزی نامزدها است و در شرایط اقتصادی کشور ما که درسال قبل با طوفان حوادث اقتصادی مواجه بودیم، اقتصاد می‌تواند به مهم‌ترین و اثرگذارترین جنبه هر انتخاباتی تبدیل شود. البته باید توجه داشت که در این میان واقعیت اقتصاد ایران قربانی بحثهای جناحی نشود.

وی افزود: موضوعیت اقتصاد برای انتخابات در همه دنیا به قدری قوی است که از اقتصاد گاهی اوقات با عنوان علم پیروزی انتخاباتی نام برده می‌شود و انتخاب بهینه در صدر نظریه پردازی های اقتصادی قرار می‌گیرد.

رئیس مجمع واردات با تاکید بر این که توسعه اقتصادی کشور در چهارچوب برنامه پنجم، به شرط بقا و سودآوری بنگاه های بخش خصوصی محقق خواهد شد تصریح کرد: استرس اقتصادی و آشفتگی سیاستهای پولی و مالی دشمن فعالان اقتصادی و تشدید کننده بحران بنگاه های فعال در کشور است. عدم تامین منابع مالی مورد نیاز بنگاه‌ها، تغییرات پی در پی دستورالعمل ها و مقررات، سیاستهای پولی و مالی غافلگیر کننده و بی انضباطی مالی موجود در سیستم بانکی در بلند مدت ادامه فعالیت بنگاه‌های اقتصادی را با اختلال مواجه می‌کند که در نهایت ممکن است در جامعه خود را به صورت تعطیلی موقت یا دائم بنگاه های مولد و گسترش فعالیتهای کاذب و دلال پیشگی نشان دهد.

وی افزود: نامزدهای انتخاباتی باید در رابطه با افق اقتصادی خود برنامه جامع و رویکرد خود را تشریح کنند و تشکلهای اقتصادی نیز متقابلا باید در خصوص نقد این برنامه ها اظهار نظر کارشناسی داشته باشند تا بتوانیم از برایند نیروهای ایجاد شده در ایام انتخابات به سود منافع ملی بهره برداری کنیم.

به گفته برخوردار نکته قابل توجه در مسیر توسعه اقتصادی آن است که بدون هیچگونه تردیدی و مبتنی بر تجربه مطالعه شده عموم کشورهای جهان، تقویت بخش خصوصی، کلید توسعه اقتصادی در کشور است.

وی ادامه داد: سیاستگزاران کشور باید بازتابهای اقتصادی و بین المللی انتخابات ریاست جمهوری را در نظر داشته باشند و برآورد اثر متغیرهای اقتصادی بر مشارکت مردم در انتخابات را لحاظ کنند. انتخابات و هنجارهای فردی از منظر اقتصاددانان و فعالان اقتصادی موضوع مهمی است که سیاسیون باید بر آن متمرکز باشند چرا که بررسی تأثیر دیدگاه اقتصادی رییس جمهور بر رفاه خانواده های ایرانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به گفته برخوردار، روند آزادی اقتصادی و خصوصی سازی در ایران و دورنمای آن در دولت آینده یکی از مهترین مطالبات فعالان اقتصادی از نامزدهای انتخاباتی است.

او خاطرنشان کرد: بازنمایی اصل ۴۴ قانون اساسی در انتخاب ریاست جمهوری باید جزو ضروری ترین رویکردهای تشکلهای اقتصادی در نقد برنامه های نامزدهای انتخاباتی قرار گیرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.