تشکیل کارگروه ملی اقوام ایرانی با مرکزیت سیستان و بلوچستان

۰۲خردادماه،

دکتر ملک زاده در همایش گردشگری اقوام ایرانی در شهر سوخته سیستان خبر داد:

معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در اولین همایش گردشگری اقوام ایرانی از تشکیل کارگروه ملی اقوام ایرانی با مرکزیت شهر سوخته استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری دکتر محمد شریف ملک زاده پیش از ظهر امروز در اولین همایش گردشگری اقوام ایرانی که در شهر سوخته سیستان برگزار شد ضمن اعلام این خبر گفت: این کارگروه با هدف انجام تحقیقات گسترده در خصوص آداب و رسوم و سنن اقوام ایرانی، و معرفی آنها به همگان تشکیل   می شود.
وی با اشاره به اینکه دبیری این کارگروه را استاندار سیستان و بلوچستان بر عهده خواهد داشت، تصریح کرد: بسیاری از اقوام استان ها به عنوان اعضای این کارگروه انتخاب و فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: آنچه در تاریخ سیستان و بلوچستان باید به ثبت جهانی برسد حماسه مردم سیستان در تمامی زمینه هاست، اگر مردم سیستان نبودند شاهنامه نیز شکل نمی گرفت.
دکتر ملک زاده یادآور شد: سیستان سرزمینی است که در چهره مردمان آن می توان خلوص نیت را دید و این مردم با چهره خود می توانند ارزش ها را به جامعه تزریق کنند، مردم سیستان و بلوچستان هیچگاه از یاد تاریخ و تمدن فراموش نمی شوند.
معاون رییس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه علم باستان شناسی و تاریخ تمدن پویا و بنیادین سیستان و بلوچستان در دوره های تاریخی قبل را به درستی نشان می دهد، اظهار داشت: مردم سیستان در سطح ملی و بین المللی ناشناخته مانده اند، سیستان و بلوچستان مردمان بزرگی دارد، تاریخ سیستان و تاریخ ایران گویای این واقعیت است که مردم این منطقه همواره حماسه ساز بوده اند.
وی همچنین از لباس محلی استان سیستان و بلوچستان به عنوان لباس هویت، برکت و تاریخ ساز نام برد و افزود: باید به لباس محلی سیستان افتخار کنیم چراکه اگر امروز با تمدن خود به دنیا فخر می فروشیم یکی از ریشه های ترقی در تمدن تاریخ بشری، تاریخ و تمدن سیستان و بلوچستان است.
دکتر ملک زاده با اشاره به پیشنهاد مدیرکل میراث فرهنگی سیستان مبنی بر تداوم برگزاری همایش اقوام ایرانی، اظهار داشت: از این پس چهار خرداد هر سال را به عنوان روز اقوام ایرانی دانسته و این روز را در شهر سوخته سیستان با حضور تمامی اقوام ایرانی جشن می گیریم.
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان را امن ترین استان کشور دانست و گفت: معاونت گردشگری باید تلاش کند تا این استان به عنوان امن ترین پایلوت گردشگری کشور به گردشگران داخلی و خارجی معرفی شود.
وی در پایان پیام طالب ریفایی، دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی ( unwto ) به همایش گردشگری اقوام ایرانی را سبب معرفی و شناسایی استان سیستان وبلوچستان به دنیا دانست./ص

   


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.