تشکیلات خودگردان: تشکیل کشور کنفدرالی فلسطین و اردن فعلا مطرح نیست

۲۴م آذر ،

تشکیلات خودگردان فلسطین با تکذیب خبر آغاز مذاکرات برای تبدیل شدن فلسطین و اردن به یک “کشور کنفدرلی” اعلام کرد تا زمان استقلال کامل فلسطین این مساله بررسی نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، نبیل ابوردینه، سخنگوی رییس تشکلات خودگردان فلسطین در سخنانی خبرها انتشار یافته مبنی بر آغاز مذاکرات میان اردن و این تشکیلات را برای تبدیل شدن اردن و فلسطین به یک کشوری کنفدرالی تکذیب کرد و عنوان داشت مساله تبدیل شدن فلسطین و اردن به یک کشور کنفدرالی در سال ۱۹۸۸ مطرح شد و اساس آن بر این قرار است تا زمانی که فلسطین به عنوان یک کشور کاملا مستقل شناخته نشود این طرح مطرح نشود.

وی گفت: پس از استقلال کامل فلسطین در آن صورت با صلاح دید ملت‌ دو کشور فلسطین و اردن مساله قابل طرح خواهد بود و هرگونه تصمیمی در این خصوص که از سوی رهبران فلسطینی گرفته شود ابتدا به همه پرسی گذاشته می‌شود.

پیشتر روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی اعلام کرده بود که محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی به رهبران جنبش فتح اعلام کرد که برای الحاق فلسطین به اردن و تشکیل یک کشور کنفدرالی آماده شود.

القدس العربی اعلام کرده بود که مذاکراتی نیز در این خصوص در زمان دیدار ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن از کرانه باختری و دیدار با عباس انجام شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.