تشکیلات خودگردان فلسطین از شهرک‌سازی‌های اسرائیل انتقاد کرد

۵ م دیماه ،

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین از ادامه سیاست شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نبیل ابوردینه، سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین گفت:‌ بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل سیاست توسعه شهرک‌سازی را پیگیری می‌کند و در پی آن است تا به جای تشکیل دو کشور مستقل در کنار یکدیگر، کشور یهودی اسرائیل را تشکیل دهد اما فلسطین زیر بار دوران انتقالی یا تشکیل کشوری در مرزهای موقت نخواهد رفت.

ابوردینه افزود:‌ فلسطینیان به تعهداتشان در روند صلح که مبتنی بر پایان اشغالگری در مرزهای ۱۹۶۷ و تشکیل دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شرقی است، پایبندند.

در همین حال، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز پیش‌تر طی اظهاراتی توقف شهرک‌سازی اسرائیل را خواستار شد.

به گزارش ایسنا، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: ما پس از آن که عضویتمان در سازمان ملل متحد ارتقا یافت، امروز لباس نو به تن کردیم و به اینجا آمدیم.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد، همچنان امیدوار است مذاکرات مستقیم صلح با اسرائیل پس از توقف شهرک‌سازی اسرائیل در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس از سر گرفته شود.

مذاکرات مستقیم صلح بین اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین اکتبر سال ۲۰۱۰، چهار هفته پس از آغاز آن در واشنگتن متوقف شد. این مذاکرات پس از آن که اسرائیل از متوقف کردن فعالیت‌های مربوط به شهرک‌سازی در کرانه باختری رود اردن و شرق بیت‌المقدس اجتناب کرد، متوقف شد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر موضع خود مبنی بر این که اسرائیل باید شهرک‌سازی را در کرانه باختری رود اردن و شرق بیت‌المقدس متوقف کند، تاکید دارد.

محمود عباس گفت: بسیاری به ما گفتند در پی اقدام سازمان ملل متحد به ارتقای وضع فلسطین در این سازمان، نیازی به از سر گیری این مذاکرات وجود ندارد اما این نادرست است. ما می‌خواهیم مذاکرات صلح را بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی پس از متوقف کردن فعالیت‌های شهرک‌سازی اسرائیل از سر بگیریم.

وی افزود: بنابراین، من از اسرائیل می‌خواهم همه فعالیت‌های مربوط به شهرک‌سازی را متوقف کند و به میز مذاکره باز گردد. این یک پیش‌شرط نیست بلکه تعهدی قانونی است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.