تشکیل ائتلاف آمریکایی مقابله با داعش برای ضربه زدن به مقاومت در منطقه است

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس هدف از تشکیل ائتلاف جهانی علیه داعش به سرپرستی آمریکا را ضربه به حکومت سوریه و عراق و در نتیجه آسیب به مقاومت در سطح منطقه خواند.

حجت‌الاسلام وحید احمدی نماینده مردم کنگاور، صحنه، هرسین و بیستون در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تشکیل ائتلاف جهانی علیه داعش به سرپرستی آمریکا گفت: این اقدام آمریکا یک مانور تبلیغاتی است چراکه امروز همه فهمیده‌اند داعش ساخته و پرداخته خود آنهاست.

وی با بیان اینکه اگر آمریکا مدعی مبارزه با داعش است، چرا زمانی که آنها در سوریه بحران درست می‌کردند دست به کار نشد، ادامه داد: شکست اسرائیل در جنگ ۵۰ روزه غزه، ناکامی قدرت‌های استکباری در برابر مقاومت را به نمایش گذاشت و نشان داد که مقاومت می‌تواند حیات تروریست‌ها در منطقه را خاتمه دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه آمریکا در سایه این ائتلاف  قصد ضربه زدن به حکومت سوریه و عراق را دارد، اظهار داشت: آمریکا با دنبال کردن این هدف قصد دارد به مقاومت در سطح منطقه آسیب بزند.

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه آمریکا انتظار نداشت گروهک تروریستی داعش زمانی علیه خود آنها اقدام کند، خاطر نشان ساخت: آمریکا پس از کشته شدن دو تن از اتباعش در عراق، با هدف جلب نظر افکارعمومی داخلی و خارجی و نمایش دوباره به اصطلاح اقتدارش، تصمیم به تشکیل چنین ائتلافی گرفت تا باراک اوباما به دلیل عدم اقدام جدی علیه داعش؛ از سوی احزاب مخالف سرزنش نشود.

وی با بیان اینکه این گونه اقدامات داعش به نوعی عبور از خطوط قرمز آمریکا و کشورهای اروپایی بود، تصریح کرد: بر این اساس آمریکا به دنبال حذف داعش نیست، بلکه هدف آن از مقابله با داعش در واقع مدیریت و کنترل آن است. 

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.