تشکیل تعاونی سهام عام ویژه سینماگران پیگیری می‌شود

قانون- حسین زندباف گفت: هیأت ساماندهی صنوف سینمایی، تشکیل «تعاونی سهام عام ویژه سینماگران» را پیگیری می‌کند.

به گزارش ایلنا، در پی جلسه مشترک جمعی از سینماگران برجسته کشور با غلامحسین حسین نیا(معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) صبح روز یکشنبه ۲۲/۵/۹۱، زندباف رئیس هیأت ساماندهی صنوف سینمایی طی گفتگویی همچنین گفت: تشکیل این تعاونی بسیاری از مشکلات اقتصادی سینماگران را حل خواهد کرد.

وی در حاشیه این جلسه که یدالله صمدی، الهام حمیدی، احمد نجفی، مسعود اطیابی، جهانگیر الماسی، عبدالرضا اکبری و…. حضور داشتند؛ خاطرنشان ساخت: با تشکیل تعاونی سهام عام می‌توان پروژه‌های کلان مختلفی را در حوزه فرهنگ و هنر تعریف کرد و از طریق واگذاری سهام آن در بورس به درآمدزایی برای سینماگران عضو دست یافت.

حسین زندباف با اشاره به ضرورت دستیابی صنوف سینمایی به شخصیت حقوقی و هویت قانونی از طریق مراجع ذیصلاح اظهار داشت: ظرفیت‌های قانونی بسیاری در دستگاه‌های دولتی برای کمک و خدمت به مردم به ویژه اهالی پر تلاش سینما وجود دارد که بهره‌مندی از مزایا و تسهیلات ناشی از تشکیل تعاونی سهام عام، از جمله آنهاست.

هنرمندان حاضر در این جلسه ابتدا با طرح دغدغه‌های جامعه سینمایی کشور در امور رفاهی، معیشتی و اقتصادی و نیز یادآوری وظایف مراکز دولتی در ارائه خدمات بیشتر به نخبگان و فرهیختگان حوزه فرهنگ و هنر کشور، خواهان حمایت بیش از پیش دولت از سینماگران در بخش‌های مختلف شدند.

سپس غلامحسین حسین نیا معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با تاکید بر ضرورت مشارکت هنرمندان در شکل گیری فعالیت‌های اقتصادی گفت: فرهنگ تعاون در جامعه با حضور هنرمندان و سینماگران گسترش مضاعفی پیدا خواهد کرد و لذا دولت تمام تلاش خود را برای شکل گیری چنین تعاونی بکار خواهد برد.

همزمان با ثبت قانونی صنوف سینمایی و همچنین برخی امور اجرایی مرتبط با اهالی سینما، کارگروهی در هیأت ساماندهی به بررسی تشکیل تعاونی سهام عام و چگونگی فعالیت و عضویت خانواده بزرگ سینما در آن مشغول است.


پایگاه خبری رسانه قانون

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.