تشکیل تیم های امدادی زنان امدادگر

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر از تشکیل تیم های امدادی زنان امدادگر خبر داد.

فرحناز رافع در گفتگو  با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: این تیم در ۴ گروه:‌ تشکیل تیم های تخصصی امدادی زنان شاغل در جمعیت هلال احمر،‌ تشکیل تیم های تخصصی امدادی زنان داوطلب در سازمان ها و وزارتخانه های دولتی و همچنین تشکیل تیم های تخصصی امدادی زنان در سطح محلات شهر ها و روستاهاست که به صورت امداد و نجات در هر محله فعالیت می کنند. این طرح با همکاری سازمانهای غیر دولتی NGO به اجرا درخواهد آمد.
وی در ادامه از اهداف این تیم گفت و خبر داد: به روز نمودن اطلاعات، ارتقای دانش و میزان آگاهی زنان داوطلب،‌ فراگیران مستعد و علاقمند،‌ استفاده بهینه و قابل قبول از توانمندی زنان با توجه به روحیه و آمادگی جسمانی آنان در ارائه خدمات امداد و نجات و در آخر  کمک به بهبود ظرفیت مدیریت حوادث غیر مترقبه کارکنان زن امدادی در سطح استان است.
رافع در ادامه از حضور زنان در تیم های تخصصی بانوان خبر داد و گفت:‌ این تیم ها شامل تیم ارزیاب،‌ تیم امداد هدایتی، تیم جستجو و نجات در کوهستان، تیم جستجو و نجات در جاده، تیم جستجو و نجات در آوار، تیم تریاژ و اقدامات پیش بیمارستانی، تیم حمایت های روانی، تیم اداری و پشتیبانی، تیم اسکان،‌اضطراری، ‌امداد است./ف


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.