تشکیل جنبش ضدسرقت از دانشجویان در دانشگاه‌های انگلیس

۲۵ام بهمن ،

80-1.png

دانشجویان دانشگاه نورثمپتون انگلیس جنبشی را با کمک سازمان‌های ضد جرم، جهت محافظت از دانشجویان در برابر سارقان تشکیل دادند.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این جنبش با هدف افزایش آگاهی دانشجویان از سرقت وسایل کوچک شخصی مانند لپ‌تاپ و تلفن همراه شکل گرفته است.

ایده دانشجویان این جنبش بدین صورت است که به وسایل شخصی که بدون توجه صاحبان آنها در دانشگاه رها شده‌اند یک برچسب اخطار دهنده چسبانده می‌شود تا به آنها یادآوری کنند که چگونه این وسایل می‌توانند به راحتی طعمه سارقان قرار گیرند.

بنا به گزارش پایگاه خبری دانشگاه نورثمبتون، این جنبش فعالیت رسمی خود را از این هفته در معابر و پارک‌های دانشگاه آغاز می‌کند.

بن وسون معاونت اتحادیه دانشجویان دانشگاه نورثمپتون می‌گوید: بنا بر آمار رسمی، بیش از یک چهارم دانشجویان سراسر کشور در طول تحصیلات عالی وسایل ارزشمند خود را گم کرده یا از دست می‌دهند.

این جنبش به حل معضل فوق کمک کرده و اطمینان خاطر می‌دهد دانشجویان دانشگاه نورثمپتون از خطر ترک وسایل شخصی خود و بی‌توجهی به آنها اطلاع کافی کسب کنند. چرا که تلفن‌های همراه و لپ‌تا‌پ‌ها حاوی شماره‌های تماس، یادداشت‌ها، شماره حساب های بانکی، عکسهای شخصی و … می باشند که از دست دادن این وسایل علاوه بر ضررهای مالی می‌تواند ضررهای جدی‌تری به همراه داشته باشد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.