تشکیل دولت فراجناحی نوید دهنده بهبود اوضاع کشور است

اردیبهشت ۱۴۰۳

رفسنجانی در مشهد:

ایران > سیاست – ممتازنیوز:
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تشکیل دولت فراجناحی و وحدت ملی در کشور را نویددهنده بهبود اوضاع کشور در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از نخبگان و کارآفرینان منتخب صنفی، تجاری استان خراسان‌رضوی با اشاره به موقعیت خوب استان بزرگ خراسان رضوی در رونق اقتصادی کشور اظهار کرد: امیدواریم در سایه تلاش و برنامه‌ریزی صحیح اقتصادی، شاهد شکوفایی مجدد صنعت در این استان مستعد باشیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، به مشکلات بخش تولید و صنعت در کشور در شرایط کنونی اشاره کرد و گفت: دولت تازه در سایه همکاری و همراهی صنعت‌گران و مدیران مجرب و با همت و تلاش بخش خصوصی می‌تواند بتدریج بر مشکلات فائق بیاید و تولید و صنعت در مسیر صحیح و درستی قرار گیرد.

وی تشکیل دولت فراجناحی و وحدت ملی در کشور را نویددهنده بهبود اوضاع کشور در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی دانست و اذعان داشت: شور و امیدی که پس از انتخابات در مردم ایجاد شده است، سرمایه بزرگی برای آغاز دوره تازه و همدلی و انسجام ملی در کشور است و اکنون باید در فضای سالم و به دور از بداخلاقی‌های سیاسی و رقابت‌های مضر، دولت اعتدال، کار و سازندگی تشکیل شود و با ایجاد تعامل سازنده و مؤثر با خارج علاوه بر خنثی کردن آثار تحریم‌های ظالمانه به کشور و جلوگیری از این روند، اوضاع اقتصادی داخل نیز سر و سامان پذیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه کشور پس از دوران دفاع مقدس شرایط سخت‌تر از امروز را با تبدیل و تلاش پشت سر گذاشت، ابراز داشت: اگر در آن زمان توانستیم حقانیت جمهوری اسلامی ایران را در سازمان ملل به اثبات برسانیم و دولت عراق را به جهانیان، متجاوز اعلام کنیم و شرایط را به تدریج سر و سامان دهیم، امروز نیز به سبب برخورداری از شرایط بهتر زیرساخت‌ها و منابع انسانی قوی و متعهد می‌توانیم به مشکلات، ابعاد خارجی و داخلی با همدلی و همکاری فائق آئیم.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به تحقیقات در مورد شاخص‌های اقتصادی در سه دولت سازندگی، اصلاحات و دوره اخیر که حاکی از ارتقای شاخص‌های اقتصادی و کاهش تورم در دولت سازندگی در سایه تقویت تولید در بهبود فضای کسب و کار و فعالیت‌های بخش‌های خصوصی است، یادآور شد: این مقایسه نشان می‌دهد که در کنار تدابیر و برنامه‌ریزی‌های خوب اقتصادی، همراهی و همدلی مردم با دولت و هماهنگی دولت با سایر قوا و رهبری و انسجام ملی نقش مهمی در تحقق خوب برنامه‌ها داشته است.

هاشمی رفسنجانی با مهم خواندن نقش بخش خصوصی در اقتصاد کلان کشور، عنوان کرد: بخش خصوصی این توانایی را داشته و دارد که مشکلات خود را حل کند.

وی با اشاره به حماسه سیاسی که مردم سراسر کشور خلق کردند و آرامشی که بعد از آن کشور را فرا گرفته، گفت: به حق مردم خود صحنه را آفریدند و با تصمیم مناسب حماسه سیاسی را خلق کردند که آقای روحانی نیز به حق صلاحیت لازم برای این انتخاب را دارد، امیدواریم وی با استفاده از نیروهای خبره و مناسب، کابینه کاری خوبی را شکل دهد.

در این دیدار، آقایان حسینی، رئیس خانه صنعت و معدن استان، هاشمیان از مدیران موفق صنعت استان خراسان رضوی، حمیدی، رئیس انجمن صنایع استان خراسان رضوی، شرکا، دبیرکل خانه صنعت و تجارت به بیان ظرفیت‌های تولیدی و اقتصادی استان خراسان‌رضوی پرداختند و از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خواستار رهنمودهای وی در راستای بهبود فضای اقتصادی استان شدند.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.