تشکیل ستاد ویژه برای روان سازی صادرات خدمات فنی و مهندسی

۲۵م آذر ،

جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی عصر امروز (شنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور تشکیل شد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمدرضا رحیمی در این جلسه با اشاره به ظرفیت های فراوان کشور در بخش صادرات خدمات فنی و مهندسی، بر لزوم رفع موانع و برنامه ریزی برای سرعت بخشیدن به کارهای مربوط به این حوزه از صادرات تاکید کرد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به وجود برخی گره ها و سختگیری ها بر سر راه صادرات خدمات فنی و مهندسی، گفت: برای روان سازی و هموار شدن مسیر، در صورت لزوم ستادی برای پیگیری و تسهیل فعالیت ها تشکیل خواهیم داد.

رحیمی گزارش ارائه شده توسط رئیس سازمان توسعه تجارت را امیدبخش ارزیابی و اظهار امیدواری کرد که با حمایت های لازم و با رفع موانع، میزان صادرات خدمات فنی و مهندسی به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند.

در این جلسه رئیس سازمان توسعه تجارت گزارشی از وضعیت صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور و تعداد شرکت های فعال در این زمینه ارائه و مشکلات موجود بر سر راه توسعه صادرات را مطرح کرد.

در این نشست همچنین شماری از نمایندگان بخش خصوصی از جمله نائب رییس انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی به تشریح مشکلات و موانع موجود پرداخته و پیشنهادات خود را برای ایجاد حمایت های سیاسی، تسهیل و تسریع در اخذ ضمانت نامه های بانکی و برخورداری از تسهیلات تجهیز کارگاه و اعطای بیمه های سیاسی و تجاری مطرح کردند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.