تشکیل نخستین جلسه ستاد تحول بنیادین آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری مهر، در ابتدای این جلسه مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفتمان امروز آموزش و پرورش گفتمان تحول خواهی و تحول آفرینی است و تمام معاونت ها و واحدهای آموزش و پرورش ذیل سند تحول برنامه های خود را بازنگری و بازتولید می کنند تا زمینه اجرای مطلوب سند را فراهم آورند.

در ادامه حمید رضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش با تشکر از پذیرش عضویت در ستاد مذکور با بیان این نکته که هدف از تشکیل این ستاد استفاده از دیدگاه ها ، تجربیات و نقطه نظرات اعضا ستاد به منظور اجرای بهتر سند تحول بنیادین است،گفت: آموزش و پرورش زیرساخت های لازم را برای اجرای سند تحول بنیادین آماده کرده و در این راستا طرح ها و برنامه ها متعدد و متنوع تدارک دیده است که از آن جمله می توان به تغییر ساختار نظام آموزشی اشاره کرد، ساختار را برای محتوا آماده نکرده ایم بلکه محتوایی را آماده کرده ایم که این ساختار را می‌طلبد.

وی همچنین با اشاره به این نکته که ساختار و محتوا در آموزش و پرورش از یکدیگر تفکیک ناپذیرند افزود: گفتمان تحول بنیادین در آموزش و پرورش شکل گرفته است و یکی از زیرساخت های تحول بنیادین تصویب سند تحول بنیادین بود که با همت شورای عالی آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت و امروز به عنوان یک قانون در اختیار ماست و خوشبختانه با نقشه جامع علمی کشور و برنامه پنجم توسعه همخوانی کامل دارد.

همچنین محی الدین بهرام محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، گزارشی از روند تدوین و تألیف کتب درسی جدید ارائه کرد و برخی از ویژگی کتاب های درسی پایه دوم و ششم ابتدایی را بر اساس برنامه درسی ملی از جمله دو درس جدید تفکر و پژوهش و درس کار و فناوری در پایه ششم را برشمردند.

سخنران بعدی حجت الاسلام محمد محمدیان-نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه ها- بود.

وی به اهمیت و ضرورت اجرای سند تحول بنیادین اشاره کرده و با تأکید بر جایگاه نیروی انسانی به نقش و مأموریت دانشگاه فرهنگیان در تحقق اهداف تحولی اشاره کرد.

علیرضا علی احمدی- وزیر سابق آموزش و پرورش- ضمن ابراز خوشحالی از تشکیل ستاد، با تحلیل جامعی از برنامه ها و فعالیت های آموزش و پرورش به ضرورت زمینه سازی فرهنگی برای پذیرش عمومی جامعه جهت اجرای سند تحول اشاره کرده و بر استفاده از ظرفیت رسانه ملی تأکید کرد.

در پایان حاجی بابایی ضمن تشکر مجدد از حضور فعال اعضای محترم در جلسه ستاد ابراز امیدواری کردند با تبادل تجربیات و همفکری و ارائه نظرات مشورتی اعضای محترم و با بهره مندی از نظرات و دیدگاه های صاحب نظران و کارشناسان بتوان بزرگترین تحول تاریخ آموزش و پرورش را در پاسخ به ندای مقام معظم رهبری عملیاتی کرد و با سیاستگذاری مناسب و رصد برنامه ها و فعالیت های تحولی، آموزش و پرورشی در طراز جمهوری اسلامی ایران را عرضه کرد.

جلسات ستاد با ریاست وزیر آموزش و پرورش و عضویت ۳ نفر از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، ۲ نفر از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، ۵ نفر از اعضای شورای عالی آموزش و پرورش، ۳ نفر از تدوین‌کنندگان سند تحول، و تعدادی از وزرای سابق آموزش و پرورش وبرخی از معاونان وزارت آموزش و پرورش به صورت ماهانه تشکیل می شود.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.