تشکیل و توسعه تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستان‌ها در کشور

۰۸م آذر ،

معاون امور تعاون، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تشکیل و توسعه تعاونی‌های توسعه و عمران مانع از ایجاد رانت در شهرستانها می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، غلامحسین حسینی‌نیا امروز در نهمین جلسه شورای هماهنگی مدیران کل استانی زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سمنان از تشکیل و توسعه تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستانها در کشور خبر داد و تصریح کرد: اساسنامه تشکیل این تعاونی‌ها به تازگی تصویب و برای اجرا ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه تشکیل این تعاونی مانع از ایجاد رانت در شهرستانها می‌شود، اظهار کرد: این تعاونی‌ها در زمینه‌های توسعه و عمران شهرستانها در ابعاد اجتماعی، عمرانی، فرهنگی، گردشگری فعالیت می کنند.

حسینی‌نیا گفت: فرهنگ‌سازی در خصوص این تعاونی‌ها در دست اقدام است و در بعضی از استانها نیز مقدمات کار فراهم شده است.

او ادغام سه وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی را از نمونه‌های یک ادغام موفق دانست و افزود: سرجمع آنها سبب یک هم افزایی در سطح ملی شده که باید از آن نهایت استفاده به عمل آید.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: در ستاد وزارتخانه هم قسم شده‌ایم که شرایط مطلوبی را فراهم کنیم تا شما نیز در ستاد بتوانید خدمتگذاران خوبی برای مردم باشید.

وی افزود: با توجه به سرکشی‌هایی که از استانهای مختلف شده، مشخص شده است که حدود ۷۰ درصد مشکلات نیاز به اعتبار خاصی ندارد و با اعتبارات موجود نیز می توان مشکلات و مسائل را حل کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.