تشکیل کارگروهی در مجلس برای بررسی راهکارهای احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از تشکیل کمیته‌ای در کمیسیون متبوع خود برای بررسی راهکارهای احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور خبر داد.

 سید سعید زمانیان دهکردی نماینده مردم شهرکرد و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران درباره سرنوشت احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و بهره‌وری کشور، اظهار داشت: در جلسه اخیر کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات، ایرادات شورای نگهبان به طرح تشکیل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و بهره‌وری با حضور نماینده این شورا و برخی از معاونان معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
وی افزود: ایرادات شورای نگهبان مربوط به اصل ۱۲۶ قانون‌اساسی است که براساس آن تشکیل یا انحلال یک سازمان دولتی، از اختیارات رئیس‌جمهور محسوب می‌شود؛ بنابراین مجلس نمی‌تواند تشکیل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را در قالب قانونی به دولت تحمیل کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: بر این اساس مقرر شد کمیته‌ای متشکل از برخی اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و نمایندگان دولت تشکیل شود تا راهکارهای احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را مورد بررسی قرار دهند.

زمانیان در پایان با تاکید بر ضرورت احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از معضلاتی که امروزه در کشور شاهد آن هستیم به دلیل آن است که یک نظام واحدی در ارتباط با برنامه‌ریزی وجود ندارد لذا لازم است هرچه سریعتر به یک راهکار جدی برای احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برسیم.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.