تشکیل کارگروه های مداخله طرح سنجش عدالت در شهر در منطقه ۱۹

فروردین ۱۴۰۳

شهردار منطقه ۱۹ با اعلام اجرای طرح سنجش عدالت در منطقه ۱۹ گفت: در حال حاضر کارگروه های مداخله این طرح در محلات ۱۳ گانه منطقه تشکیل شده است.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از شهرداری منطقه ۱۹، مهندس عباداله فتح الهی با بیان این خبر گفت: این کارگروه ها متناسب با  مهمترین مشکل هر محله در حوزه سلامت تشکیل شده است تا در گام بعدی برنامه ها و فعالیتهای لازم برای حل مشکل مورد نظر انجام شود.
 
وی به اهمیت اجرای طرح سنجش عدالت در شهر تهران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر شهرنشینی مشکلات متعددی را در حیطه سلامت از جمله آلودگی های مختلف، اعتیاد و دخانیات، کم تحرکی، تغذیه ناسالم و خشونت برای شهروندان ایجاد کرده است. برای رفع این مشکلات طرح سنجش عدالت به عنوان گامی مهم در مناطق آغاز به کار کرد که در مرحله اول شناسایی مشکلات منطقه در اولویت برنامه های اجرایی طرح قرار گرفت.
 
فتح الهی افزود: در این راستا ۱۶۰۰ پرسشنامه به همت سلامتیاران منطقه جمع آوری شد که درصد اشخاص سیگاری خانوارهای ساکن در منطقه، چاقی و اعتیاد از مهمترین مشکلاتی بود که از تحلیل پرسشنامه های تکمیل شده استخراج شد.
 
وی تشکیل کمیته توسعه محله را از گام های دیگر این طرح دانست و گفت: این کمیته متشکل از نمایندگان کارگروه های ۶ گانه محلات، مسئولان خانه های سلامت، کارشناسان اجتماعی ناحیه ، معتمدین محله و نمایندگان خانه های سلامت محور به شناسایی مهمترین مشکلات هر محله پرداختند و متناسب با این مشکلات کارگروه های مداخله شکل گرفت.
 
شهردار منطقه ۱۹ به برگزاری کارگاه های آموزشی کارگروه طرح سنجش عدالت شهر مداخله اشاره کرد و گفت: این کارگاه ها ویژه اعضای کارگروه مداخله تشکیل شده و درمرحله بعد نیز برای مدیران محلات برگزار می گردد.
 
گفتنی است کارگاه های آموزشی به صورت ماهانه توسط اعضای کمیته توسعه هر محله در محلات تشکیل و در آن درخصوص برنامه، راهکارها و فعالیتهای اجرایی برنامه های آتی بحث می گردد./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.