تشکیل کمیته بررسی پروتکل های بهداشتی کنکور

وزیر بهداشت از تشکیل کمیته بررسی پروتکل های بهداشتی برگزاری کنکور با حضور نمایندگانی از مجلس، وزارت بهداشت و وزارت علوم خبر داد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، دکتر سعید نمکی پس از پایان جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که عصر امروز به منظور تعیین تکلیف زمان برگزاری کنکور برگزار شد، اظهار کرد: بزرگترین دغدغه همه ما حفظ سلامت داوطلبان و همه ملت ایران بود. واقعا هر فرزند این سرزمین را فرزند خودمان می دانیم همانطور که هر سالخورده این سرزمین را پدر و مادر خودمان می دانیم.

وی در ادامه تصریح کرد: جلسه امروز که جلسه مفصلی بود به بحث درباره جنبه های مختلف برگزاری کنکور پرداختیم و برای اینکه همه از این بلاتکلیفی همه در بیایند موارد مورد جمع بندی، وفاق و همدلی همگان قرار گرفت تا بتوانیم نتیجه مطلوبی از این نشست داشته باشیم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: نتیجه جلسه و گفت و گو و بحث چند ساعته دیروز و امروز این بود که ما کمیته ای را تشکیل بدهیم که اعضای این کمیته رییس دو کمیسیون بهداشت و آموزش مجلس به علاوه نماینده کمیسیون اجتماعی و فرهنگی و همچنین تعدادی از نمایندگان که منتخب این کمیسیون ها خواهد بود در کنار همکاران من در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مسئولان وزارت علوم و سازمان سنجش آموزش کشور یکبار دیگر پروتکل های بهداشتی برگزاری آزمون را مرور کنند.

دکتر نمکی گفت: پروتکل های بهداشتی برگزاری کنکور را سخت گیرانه تر از آزمون دکتری که برگزار شد انجام میدهیم و نهایتا با سخت گیری بیشتر در سه مرحله “نقل و  انتقال داوطلبان به حوزه های امتحانی”،” داخل حوزه های امتحانی” و “هنگام خروج از حوزه و بازگشت به منزل” پروتکل ها را سخت گیرانه تر دنبال می کنیم.

وی با بیان اینکه قرار شد که در مناطق مختلف و بر حسب شرایط منطقه پروتکل‌های بهداشتی تغییر کنند، گفت: دکتر شهریاری رییس کمسیون بهداشت و درمان مجلس مثالی را از سیستان و بلوچستان به عنوان منطقه گرمسیری عنوان کرد. قطعاً در چنین شرایط و اوضاع که آب و هوای متفاوتی باید فاصله‌ها و پروتکل‌ها را متفاوت ببینیم. بنابراین قرار شد فضای اشغال هر سالن و یا حوزه ۲۰ درصد بیشتر نباشد و فاصله گذاری ها حداقل ۲ متر باشد.

به گفته وزیر بهداشت؛ در این جلسه همچنین قرار شد داوطلب یا دانش آموز اگر ماسک و پک بهداشتی داشت یا نداشت،مسئولان برگزاری آزمون جداگانه برای آنها ماسک و پک تهیه کنند و به آنها تحویل دهند. ممکن است استفاده از ماسک برای داوطلب طی چند ساعت مشکل باشد و بخواهد آن را تعویض کند که در این زمینه نیز با داوطلب همکاری می‌کنیم. قرار شد ناظران وزارت بهداشت از همکاری بسیج، نمایندگان و سازمان‌های مردم نهاد کمک بگیرند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مقرر شد که در نهایت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کنکور را در موعد مقرر برگزار کنیم اما تضمین را خواهیم داشت که با رعایت مردم و ناظران حتی یک داوطلب هم دچار مشکل و بیماری نشود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.