تشکیل کمیته داوری در فراکسیون اکثریت مجلس نهم/ دبیرهیات موسس فراکسیون رهروان ولایت: اصولگرایان دو یا سه فراکسیون دارند

 به گزارش خبرآنلاین،کاظم جلالی، عضو فراکسیون رهروان ولایت با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران، گفت: در این جلسه با انجام اصلاحاتی بر روی پیش‌نویس اساسنامه، با آرای اکثریت اعضا، اساسنامه فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت که دارای ۱۰ ماده و یک مقدمه است، به تصویب رسید. 

وی افزود: در مقدمه این اساسنامه اعتقاد به اصل مترقی ولایت فقیه و ضرورت اطاعت محض از فرامین و دستورات ولی‌امر مسلمین و نیز سلامت، صداقت و شجاعت و مرزبندی کامل با جریانات فتنه، انحراف و فساد که از پایه‌های اصولگرایی است، ذکر شده است. 

جلالی با اشاره به اهداف شکل‌گیری این فراکسیون اظهار داشت: در اهداف فراکسیون که در اساسنامه آمده است، پاسداری از حریم اسلام، خون شهدا و نگهبانی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ملت ایران و آرمان‌های حضرت امام (ره) و اطاعت کامل از دستورات ولایت فقیه و پاسداری از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و همچنین تلاش جهت تحقق سند چشم‌انداز ۲۰ ساله و نیز تاکید بر اصل دفاع از منافع ملی، استقلال و تمامیت ارزی کشور، التزام به اصل شایسته‌سالاری و ایجاد همگرایی و هم‌افزایی در میان منتخبان مردم در مجلس نهم به منظور افزایش کارآیی و اثربخشی آنان در مقام ایفای نمایندگی مجلس شورای اسلامی با خردجمعی و کار گروهی عنوان گردیده است.

جلالی با بیان اینکه کمیته‌ای با نام کمیته داوران در فراکسیون تشکیل می‌شود، گفت: اعضا و نحوه شکل‌گیری کمیته را نیز شورای مرکزی تعیین می‌کند و این کمیته در نحوه عضویت و یا اختلافاتی که پیش می‌آید و همچنین تخلفاتی که در ارتباط با اعضای فراکسیون به وجود می‌آید، تصمیم‌گیری خواهد کرد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال کاندیداتوری خود جهت ریاست فراکسیون رهروان ولایت، اظهار داشت: موضوعات مطرح در این خصوص شایعه است و تا شورای مرکزی تشکیل نشود، نمی‌توان گفت چه کسی به عنوان رییس انتخاب می‌شود.

 جلالی همچنین درباره اینکه عنوان شده از فراکسیون رهروان ولایت دعوت به عمل آمده تا در جلسه فراکسیون اصولگرایان حضور داشته باشند، گفت: نه، در این جلسه شرکت نمی‌کنیم و به این موضوع قائل هستیم که در مجلس چند فراکسیون می‌تواند تشکیل شود و اصولگرایان نیز دارای دو یا سه فراکسیون هستند.

در سومین جلسه مجمع عمومی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت، دکترعلی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، نیز حضور داشته و به ایراد سخنانی پرداخت. 

 دیگر اظهارات کاظم جلالی به  نقل از ایسنا به شرح زیر است:

* در وهله نخست مجمع عمومی قرار دارد که با حضور نصف اعضا، رسمیت یافته و هر سه ماه یکبار جلسات آن برگزار می‌شود و نیز در صورتی که هیات رییسه و یک چهارم اعضای فراکسیون تقاضا داشته باشند، جلسه فوق‌العاده مجمع برگزار خواهد شد.

 * رکن دوم فراکسیون را شورای مرکزی است. شورای مرکزی متشکل از نمایندگی است که در استان‌های آنها اگر تا سقف ۵ نفر نماینده داشته باشند، یک نفر به عضویت شورای مرکزی درمی‌آید و استان‌هایی که فراتر از پنج نفر از نمایندگانشان حضور داشته باشند، دو نفر در شورای مرکزی عضو می‌شود و سپس شورای مرکزی اعضای هیات رییس فراکسیون را اعلام می‌کند.

 *یک رییس، دو نایب‌رییس، یک سخنگو، سه دبیر و دو نفر ناظر اعضای هیات رییسه فراکسیون را تشکیل می‌دهند.

 *کمیته‌های ویژه فراکسیون متشکل از کمیته سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، صنعت و فناوری و سایر کمیته‌هایی است که با تصمیم شورای مرکزی، تشکیل می‌شود.

 * بحث چگونگی دعوت، تشکیل جلسات، رسمیت یافتن جلسات، حق رای منوط به حضور در جلسه نیز از جمله برنامه‌های این کمیته‌ها است و همچنین وظایف مجمع عمومی، شورای مرکزی، هیات رییسه و چگونگی شکل‌گیری کمیته‌های ویژه نیز در این اساسنامه مشخص شده است.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.