تشکیل “کمیته سالمندان “در مجلس به دنبال راهکاری برای حل معضل پیری

اردیبهشت ۱۴۰۳

در پی پیش‌بینی جمعیت به سوی پیری کمیته سالمندان در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تشکیل شده تا از عوارض این معضل در آینده جلوگیری کند.

علی کائیدی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: از هم‌اکنون می‌توان سونامی پیری را در کشور پیش‌بینی کرد که کمیسیون بهداشت با یک نگاه پیشگیرانه اقدام به تشکیل کمیته سالمندان برای مقابله با عوارض این معضل کرده‌است. 

وی افزود: کمیسیون بهداشت و درمان اقدام به تشکیل کمیته سالمندان کرد تا قبل از حاد شدن شرایط به فکر چاره‌ای باشد و در این راستا از نهادهای متولی مانند “سازمان بهزیستی” و کمیته امداد کمک گرفته خواهد شد و تصمیمات با همکاری این نهادها اتخاذ می‌شود. 

وی گفت:شیب سنی جامعه به سمت پیری رو به تند شدن است و کسی حاضر به پذیرش مسئولیت اجتماعی سالمندان نیست چرا که خانواده‌ها با مشکلات مالی بسیاری روبه‌رو می باشند و اغلب نمی‌توانند از سالمندان حمایت لازم را داشته باشند. 

وی با بیان اینکه در قبل بیماری‌های واگیر سبب مرگ و میر در کشور می‌شد خاطر نشان کرد:در حال حاضر بیماری‌های غیرواگیر مانند بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌های مغزی است که سلامت جامعه را تهدید میکند ./ح

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.