تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و بلاروس

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

لاریجانی در بازگشت از بلاروس در فرودگاه مهرآباد خبرداد:

رئیس مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و بلاروس خبر داد.

به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز پنجشنبه ۲۸ فروردین‌ماه در بازگشت از سفر هیأت پارلمانی به بلاروس در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه این سفر، سفر بسیار کوتاهی بود و تقریبا ۲۴ ساعت به طول انجامید گفت: در این سفر مذاکرات فشرده ای با رئیس جمهور، نخست وزیر، رئیس مجلس سنا و وزیر امور خارجه بلاروس داشتیم.

رئیس نهاد قانونگذاری با بیان اینکه بلاروس کشور دوست ماست و روابط نزدیک سیاسی با یکدیگر داریم افزود: ایران و بلاروس قرابت های زیادی در مسائل حساس منطقه با یکدیگر دارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سطح روابط اقتصادی دو کشور چندان برجسته نیست تصریح کرد: البته دو کشور ظرفیت های زیادی دارند که می توانند مکمل یکدیگر باشند.

لاریجانی با تأکید بر اینکه در این سفر گفت و گوهای زیادی با مقامات بلاروس داشتیم ادامه داد: در بعضی زمینه ها ایران و بلاروس آمادگی همکاری دارند.

وی با اشاره به تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و بلاروس طی یکی دو ماه آینده، گفت: هر چند نواقصی هم است که باید برطرف شود.

رئیس مجلس تأکرد کرد: دستگاه های اجرایی پس از تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و بلاروس فعال می شوند و شاهد توسعه روابط اقتصادی دو کشور خواهیم بود.

رئیس خانه ملت با بیان اینکه در این سفر درباره مسائل حساس منطقه از جمله سوریه نظرات را جویا شده و بحث و بررسی کردیم تصریح کرد: دو کشور از اراده بالایی برای تأمین امنیت و ثبات منطقه برخوردارند و همکاری های سیاسی دو کشور در این زمینه ادامه خواهد داشت.

براساس این گزارش، علی لاریجانی صبح چهارشنبه ۲۷ فروردین‌ماه در رأس هیأت پارلمانی تهران را به مقصد مینیسک ترک کرد.

در این سفر رئیس مجلس را علی کائیدی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلاروس، روبرت بیگلریان و حسن خسته بند اعضای این گروه دوستی پارلمانی، حسن قشقاوی معاون پارلمانی وزیر امور خارجه و حسین شیخ الاسلام مدیرکل بین الملل مجلس همراهی می کردند.

دقایقی پیش هواپیمای حامل رئیس مجلس وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد و دکتر لاریجانی مورد استقبال رسمی مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور و سفیر بلاروس در تهران قرار گرفت.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.