تشکیل کنسرسیوم داخلی برای بیمه نفتکش‌ها

معاون فنی بیمه ایران با اشاره به تشکیل کنسرسیومی برای بیمه نفتکش‌های ایرانی گفت: بیمه این نفتکش‌ها با کمک شرکت‌های داخلی انجام می‌شود.

سیاوش سعیدیان در گفت‌وگو با فارس در خصوص بیمه کشتی‌های حامل نفت کشور اظهار داشت: کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های بیمه داخلی به رهبری بیمه ایران شکل گرفته که کار بیمه نفتکش‌هایی را که صادرات نفت خام ایران و مشتقات آن را به عهده دارند، انجام می‌دهد.

معاون فنی بیمه ایران اضافه کرد: بخش عمده این فعالیت برعهده بیمه ایران است که شامل بیمه محموله‌های صادراتی نفتی کشور و ورود فرآورده‌های نفتی است.

سعیدیان با اشاره به موفقیت مؤسسه بیمه کیش در صدور بیمه‌نامه مسئولیت نفتکش‌های ایرانی گفت: بیمه ایران نیز کار مشابه این فعالیت را انجام می‌دهد و در برخی موارد قبولی اتکایی خارجی نیز داریم.

وی با بیان اینکه محموله‌های نفتی صادراتی ایران غالبا تحت پوشش بیمه ایران است، اظهار داشت: بیمه بدنه نفتکش‌ها نیز با کمک دو شرکت بیمه‌ای دیگر در ایران انجام می‌شود.

به گزارش فارس، جواد سهامیان، مدیر عامل بیمه ایران نیز در مورد آخرین وضعیت بیمه نفتکش‌های داخلی گفت: براساس کلوپ پی اند آی (P&I) بیمه ایران در قالب کنسرسیوم و صندوق اتکایی دولت اقدام به بیمه نفتکش‌های داخلی در راستای ارائه خدمات بیمه ای برای نشست نفتکش‌ها، کشتی‌ها و محمولات آنها می‌کند.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.