تشکیل ۵۴هزار پرونده زمین‌خواری /کشف نیمی از سرقت‌های کشور در پلیس پیشگیری

رییس پلیس پیشگیری ناجا از تشکیل ۵۴هزار پرونده مبارزه با زمین خواری در این پلیس خبر داد.

سردار مهدی معصوم بیگی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اقدامات پلیس پیشگیری ناجا در سراسر کشور اظهارکرد: در نیمه نخست سال ۹۹، حدود ۵۰ درصد سرقت‌های رخ داده در کشور در حوزه پلیس پیشگیری و از سوی ماموران این پلیس کشف شده است.

وی با بیان اینکه حدود ۴۵ درصد از مجموع کشف سلاح و مهمات غیرمجاز هم توسط رده های پلیس پیشگیری در سراسر کشور کشف شده است، گفت: نزدیک به ۲۵ درصد از کل کشفیات موادمخدر هم ازسوی ماموران پلیس پیشگیری انجام شده است.

معصوم بیگی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا نیز یکی از اولویت‌های جدی پلیس پیشگیری است، گفت: در همین راستا نیز با توجه به اینکه ایست و بازرسی ها یکی از رده های پلیس پیشگیری است، ماموران این پلیس نقش محوری و اساسی دارند و مبارزه با قاچاق کالا به عنوان یک اولویت در این پلیس دنبال می‌شود.

ضرر ۴۳هزار میلیاردی پلیس پیشگیری به زمین خواران

رییس پلیس پیشگیری ناجا ،مبارزه با زمین خواری را یکی دیگر از اولویت‌های پلیس پیشگیری ناجا برشمرد و افزود: در بحث مبارزه با زمین خواری ماموران پلیس پیشگیری و یگان‌های حفاظت سازمان های مربوطه  اقدامات موثری داشتند به طوری که امسال ارزش ریالی زمین‌های رفع تصرف شده بالغ بر ۴۳هزار میلیارد ریال بود.

معصوم بیگی با بیان اینکه این زمین‌ها به بیت‌المال بازگردانده شد، گفت: در این مدت ۵۴هزار پرونده مبارزه با زمین خواری تشکیل شده و ۲۵۰۰ نفر هم به اتهام جرائم مرتبط با آن دستگیر شده‌اند که این‌ها نشان دهنده عزم جدی در مبارزه با زمین خواری است.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن اقدامات و گستره اطلاعات پلیس سبب پیشگیری از وقوع چنین جرائمی نیز شده است؛ چرا که با اقدامات پلیس فضا برای ارتکاب چنین اقدامات مجرمانه‌ای ناامن شده است.

تامین امنیت ۸۰ میلیون مسافر ریلی و هوایی

رییس پلیس پیشگیری ناجا به پلیس راه‌آهن کشور نیز اشاره کرد و گفت: در بحث امنیت خطوط ریلی پلیس راه‌آهن نقش موثری داشته به طوری که امنیت سالانه به طورمتوسط حدود ۳۰ میلیون مسافر ناوگان ریلی را تامین کرده است. علاوه بر آن این پلیس در ۱۴هزار کیلومتر خطوط ریلی و فضاها و اماکن حریم آن حضور داشته و ایمنی ترددهای ریلی را نیز تامین کرده است.

معصوم بیگی درباره پلیس راه آهن کشور نیز گفت: مسافران خطوط هوایی در کشور ما به طور متوسط سالانه بالغ بر ۵۰ میلیون نفر هستند که بخشی از این افراد شهروند کشورهای دیگر هستند. در این حوزه نیز امنیت خوبی در محیط‌ها و فضاهای فرودگاهی سراسر کشور برقرار شده است.

وی با بیان اینکه پلیس راه آهن و پلیس فرودگاه های کشور نیز اقدامات موثری در برخورد با موارد مجرمانه و تامین نظم و امنیت داشتند، گفت: در مجموع مقایسه آمار و عملکرد رده های مختلف پلیس پیشگیری نشان می‌دهد که در عمده مولفه ها دستاوردهای بسیار خوبی داشتیم.

رییس پلیس پیشگیری ناجا به بحث مبارزه با کرونا نیز اشاره کرد و گفت: در بحث مبارزه با کرونا، یکی از مولفه های تاثیرگذار پلیس است. از همان ابتدا که بحث کرونا مطرح شد، نیروی انتظامی و بخش پلیس پیشگیری چند موضوع را در کنار مدافعان سلامت دنبال کردند. مورد اول نظارت بر اجرای مصوبات و پروتکل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا و نیز ستادهای استانی مقابله با کرونا بود. پلیس پیشگیری در ماموریت های مختلف مانند سیزده بدر و … اقدامات قابل توجهی را در سراسر کشور انجام داد.

وی افزود: موضوع دوم برخورد با سودجویان و محتکران بود. در این حوزه میلیون ها عدد ماسک و دستکش و … از سودجویان و محتکران کشف شد و با افراد سودجو و فرصت طلبی هم که قصد عرضه و فروش مواد تقلبی و غیربهداشتی را داشتند برخورد شد.

شهادت تعدادی از ماموران پلیس پیشگیری در پی ابتلا به کرونا

معصوم بیگی افزود: در همین راه نیز تعدادی از همکاران ما به کرونا مبتلا شده و متاسفانه چند نفری هم جان خود را از دست دادند و به شهادت رسیدند.

پلیس پیشگیری ناجا بزرگترین زیرمجموعه‌های نیروی انتظامی است که در سال ۱۳۸۴ تشکیل شده و کلانتری‌ها، یگان امداد، ایست و بازرسی‌ها، پلیس فرودگاه‌ها، پلیس راه‌آهن، یگان‌های حفاظت و … در سراسر کشور را هدایت می‌کند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.