تشکیل ۱۱۶۱ تعاونی جدید با ۲۰هزار عضو/ تعداد اعضای هر تعاونی؛ ۱۴نفر

غلامحسین حسینی نیا در گفتگو با مهر از جدیدترین آمار مربوط به تعاونی ها در کشور خبر داد و گفت: در ۳ ماهه ابتدای سال جاری، ایجاد هزار و ۶۱۱ تعاونی و ۶ اتحادیه ثبت شد.

معاون وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار داشت: به صورت کلی در۱۱۶۱ تعاونی و ۶ اتحادیه تشکیل شده در سال جاری، ۱۹ هزار و ۹۲۵ عضو نیز به مجموعه اعضای تعاونی ها در کشور اضافه شد.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ادامه داد: میزان سرمایه اولیه ۱۱۶۱ تعاونی و ۶ اتحادیه جدید کشور بالغ بر ۴۳ میلیارد ریال است و متوسط تعداد اعضای هر یک از این تعاونی ها نیز ۱۴ نفر برآورد شد.

وی خاطر نشان کرد: استان گلستان با تعداد ۱۳۲ تعاونی و استان کهکیلویه و بویراحمد با تعداد ۱۳ تعاونی بیشترین و کمترین تعاونی ثبت شده در ۳ ماهه اول سال جاری را به خود اختصاص داده اند.

حسینی نیا افزود: بیشترین تعداد تعاونی های ثبت شده به ترتیب مربوط به گرایش کشاورزی و صنعت با ۴۸۵ و ۴۵۶ واحد است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: تعاونی های کشاورزی با ۴ هزار و ۱۴۹ نفر دارای بیشترین تعداد اعضا و پس از آن تعاونی های بخش صنعت با ۴ هزار و ۲۰ نفر عضو قرار دارند.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از آغاز به کار تعاونی های فراگیر ملی که در قالب اصل ۴۴ قانون اساسی به منظور سهیم شدن مردم در اقتصاد و فقرزدایی پیش بینی شده است خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر تعاونی های فراگیر ملی، تعاونی های سهامی عام نیز فعال خواهد شد.

به گفته حسینی نیا، الزامات اعتباری و منابع لازم برای تحقق طرح ها و برنامه ریزی ها صورت گرفته در حوزه تعاون نیز صورت گرفته است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.