تشکیل ۶ شرکت دانش بنیان در پژوهشگاه “صنعت نفت”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

شرکت دانش بنیان تا پایان تابستان امسال در پژوهشگاه صنعت نفت تشکیل می شود.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با بیان اینکه این شرکتها قرار است در چه حوزه های تشکیل شود، گفت: در حوزه بالادستی ثبت چند شرکت از شرکتهای دانش بنیان با حضور اعضای هیئت علمی و بخش خصوصی در برنامه است. 

حمید رضا کاتوزیان افزود: در حوزه مطالعه مخزن، آزمایش های مرتبط با بخش بالادستی، تولید مواد که در حوزه بالادستی استفاده می شود، انواع سمغها ،سیمانها و… نیز قرار است شرکتی تاسیس شود.

وی تاسیس یک شرکت برای طراحی و ساخت پالایشگاه های کوچک را ضروری دانست و گفت: در زمینه طراحی و ساخت پالایشگاه ها، تاسیس یک شرکت با مشارکت بخش خصوصی و پژوهشگده مهندس پژوهشگاه در حال بررسی است.

کاتوزیان افزود: تشکیل شرکت های خدمات انرژی نیز در دست مطالعه است، در واقع این ها مجموعه کارهای است که در حوزه تشکیل شرکت های اقماری پژوهشگاه در حال پیگیری است. 

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت پیش از این نیز در گفتگو با شانا از آغاز به کار اولین شرکت اقماری در حوزه کاتالیست در اردیبهشت امسال خبر داده و گفت: توافق اولیه برای تشکیل اولین شرکت اقماری انجام شده و تشریفات ثبت شرکت در حال انجام است.

تشکیل مراکز اقماری و شرکتهای دانش بنیان، یکی از برنامه های پژوهشگاه صنعت نفت برای تجاری سازی فعالیتهای پژوهشی، فناوری و علمی و کاربردی شدن این فعالیتها در صنعت است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.