تشکیک در وجود نامه‌ای به مقامات عالی‌رتبه نظام درخصوص حفظ جایگاه سازمان تأمین اجتماعی

۲۵م دیماه ،

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز نامه‌ای از سوی تشکل‌های کارگری و بازنشستگی کشور دربارهٔ حفظ جایگاه سازمان تأمین اجتماعی به دست من نرسیده و اصولاً فکر نمی‌کنم چنین نامه‌ای وجود خارجی داشته باشد.

جلیل جعفری در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) افزود: اگر چنین نامه‌ای با این حجم امضا وجود داشت، متن آن تاکنون انتشار یافته بود این در حالی است که قریب به یک هفته از ادعای دبیر کل کانون‌های کارگری مبنی بر ارسال نامه‌ای به مقامات عالی‌رتبه نظام در خصوص حفظ جایگاه «سازمان تأمین اجتماعی» و جلوگیری از تبدیل مجدد آن به «صندوق» می‌گذرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس و رییس فراکسیون رفاه و تأمین اجتماعی مجلس افزود: چطور می‌شود نامه‌ای در این سطح طراحی شود، ولی تهیه کنندگانش فقط به آن اشاره کنند و متن آن موجود نباشد یا حداقل در اختیار رسانه‌ها قرار نگیرد. حال آن که بر اساس ادعاهای مطرح شده گفته‌اند که بالغ بر ۱۰۰ تشکل کارگری و بازنشستگی از سراسر کشور که نمایندگان قریب به ۲۰ میلیون کارگر و بازنشسته می باشند این نامه را مهر و امضا کرده‌اند.

نماینده مردم خلخال و کوثر افزود: رسانه‌ها باید هوشیار باشند و تنها اقدام به انتشار یافتن مطالب مستند کنند، چرا که درج مطالب غیر مستند تنها به شایعات در جامعه دامن می‌زند و سبب بی‌اعتمادی مردم به رسانه‌ها می‌شود.

جعفری در ادامه گفت: تأکید می‌کنم در صورتی که چنین نامه‌ای وجود داشته باشد و تبدیل وضعیت «صندوق تأمین اجتماعی» به «سازمان» جزو درخواست‌های کارگران و بازنشستگان کشور باشد ما نیز حاضریم حتی با امضای طرح دو فوریتی جایگاه سازمان تأمین اجتماعی را حفظ کنیم تا ابهام در مشکلات قانونی نیز در برابر این مجموعه نباشد.

وی در پایان با اعلام این‌که «نمایندگان مجلس همواره سعی داشته‌اند در برخورد با تأمین اجتماعی مسائل سیاسی را دخالت ندهند» گفت: این مجموعه یکی از تأثیرگذارترین مجموعه‌های بیمه‌ای کشور است و مجلس شورای اسلامی نیز باید به خواسته اکثریت تشکل‌های کارگری و بازنشستگان کشور احترام بگذارد و ما خواهان بررسی بیش‌تر و شفاف‌سازی در این رابطه هستیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.