تشییع پیکر نقاش بر دوش موسیقی

عطاء‌الله خانبلوکی از نقاش‌های پیشکسوت کشورمان بود که اوایل هفته جاری دارفانی را وداع گفت و پیکر وی در غیبت نقاشان کشور در حضور هنرمندان موسیقی تشییع شد.

به گزارش خبرنگار موسیقی هنرآنلاین، نصرالله ناصح‌پور خواننده موسیقی ایرانی، علی هاشمی از اهالی حوزه شعر و ادب، داوود گنجه‌ای نوازنده و عضو هیات مدیره خانه موسیقی، علی مرادخانی رئیس موزه موسیقی، میلاد کیایی نوازنده سنتور و فاضل جمشیدی خواننده موسیقی ایرانی و عباس سجادی رئیس بخش موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شخصیت های هنری بودند که در مراسم تشییع پیکر عطاء‌الله خانبلوکی شرکت کردند.

همانگونه که مشاهده می شود بیشتر آنها از اهالی موسیقی هستند و در مراسم تشییع هنرمندی شرکت کرده اند که حرفه اش نقاشی است. خانبلوکی در دوران حیات خود دوستی صمیمانه ای با اهالی موسیقی داشت و اهالی موسیقی نیز این دوستی را به بهترین نحو ارج نهادند و هنگام بدرود خانبلوکی با زندگی برای تشییع پیکرش به زیر تابوتش شتافتند.

البته در این میان نمیتوان به راحتی از کنار نبود هنرمندان عرصه تجسمی و مخصوصا نقاشی در مراسم تشییع خانبلوکی گذشت. شاید آنها فراموش کرده بودند که عطاء‌الله خانبلوکی یکی از نقاشان پیشکسوت این کشور است. شاید آنها اصلا از مرگ یکی از همکارانشان بی خبرند. به هر حال عطاله خانبلوکی از دنیای ما رخت بر بست و دوستان موزیسین او تا لحظه به زیر خاک رفتنش تنهایش نگذاشتند.

عطاء‌الله خانبلوکی در سال ۱۳۱۳ در اراک به دنیا آمد و تحصیلات لیسانس را در آلمان گذراند و سپس به نقاشی آبرنگ علاقه‌مند شد و انرژی و وقت خود را روی این هنر متمرکز کرد. او از سال ۱۳۷۰ تا ۷۹ نمایشگاه‌هایی در گالری‌های صدر، آزادی، نیاوران، ضرابی، برگ و والی برگزار کرد.

خانبلوکی در تاسیس و شکل‌گیری نهاد ارزشیابی هنرمندان سهمی جدی داشت و خود سالیان سال دبیری این نهاد را در معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عهده‌دار بود.

وی در روز شنبه ۲۲ مهر دار فانی را وداع گفت و در روز ۲۳ مهر از مقابل تالار وحدت تشییع شد.

انتهای پیام / ۴۲
 


آخرین اخبار
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.