تشییع پیکر هفت تن از خلبانان شهید دوران دفاع مقدس

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

پیکر هفت تن از خلبانان شهید دوران دفاع مقدس از محل ستاد فرماندهی نیروی هوایی ارتش تشییع شد.

به گزارش تفسیری واحد مرکزی  خبر ؛ این شهدا از اولین خلبانان شهید دوران دفاع مقدس می باشند که پس از تجاوز رژیم بعثی صدام iبه خاک میهن اسلامی در عملیاتی و در پاسخ iبه این اقدام ددمنشانه iبه شهادت رسیدند.
چهار تن از شهدا iبه نام سرلشکر خلبان محمد صالحی ، سرلشکر خلبان خالد حیدری ، شهید محمد حاجی و قدرت الله کیانجو شناسایی شده اند و سه تن از این شهدا گمنام می باشند.
پیکر شهید صالحی و حاجی در قطعه ۵۰ iبهشت زهرا (س) iبه خاک سپرده می گردد و پیکر شهید قدرت الله کیانجو iبه زادگاهش در اصفهان و پیکر شهید حیدری نیز iبه مهاباد منتقل خواهد شد.

در این مراسم رییس دفتر مقام معظم رهبری iبه سخنرانی پرداخت وافزود : اگر روزی لازم باشد و فرمانده معظم کل قوا اراده نمایند و دفاع مقدس تکرار شود باز هم زن و مرد این سرزمین از نظام ، سرزمین و رهبرشان دفاع خواهند نمود.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی تصریح نمود : فداکاریهای نیروی هوایی پرونده درخشانی در اذهان تشکیل داده است.
وی گفت: در دوران دفاع مقدس فداکاریها و جانبازیهای نیروی هوایی در کنار سایر نیروها ملاحظه می شد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی اضافه نمود : در روزهای اول جنگ دلاورمردان نیروی هوایی پاسخ دندان شکنی iبه نیروهای متجاوز عراقی دادند البته مردم نیز از هیچگونه پشتیبانی از رزمندگان اسلام دریغ نداشتند.
وی افزود: حرکت اصلی پیروزی انقلاب اسلامی در روز ۱۹ iبهمن با بیعت دلاورمردان نیروی هوایی ارتش با امام (ره) در مدرسه رفاه آغاز شد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی یاداور شد : هنگامی که نیروهای گارد می خواستند حرکت دلاورمردان نیروی هوایی را سرکوب نمایند مردم پشت در پادگانها برای حمایت از آنان ایستاده بودند.
وی افزود: این نظام و سرزمین مورد عنایت حضرت ولیعصر (عج) است.
 منبع تصویر:مهر

 


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.