تصادف هواپیمای ایرانی در استانبول! +تصاویر

هواپیمای ایرباس متعلق به شرکت مسافربری ماهان ایر در فرودگاه آتاترک استانبول پس از برخورد با محافظ کنار باند فرود ، متوقف شد.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری صداوسیما، هواپیمای مسافربری ایرباس A310 متعلق به شرکت ماهان ایر که در فرودگاه آتاترک استانبول فرود آمده بود، به دلیل نامشخص پس از برخورد به محافظ کنار باند فرود متوقف شد.

برپایه این گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه وطن، پس از این سانحه چرخهای جلوی هواپیما بدلیل برخورد شدید با محافظ کنار باند فرود جمع شد و خودروهای اطفای حریق و گروههای امداد و نجات برای اقدامات امنیتی در محل حاضر شدند.

یک مقام شرکت هواپیمایی ماهان از بررسی سانحه هواپیمای متعلق به این شرکت در فرودگاه استانبول از سوی سازمان هواپیمایی ترکیه خبر داد و گفت: علت سانحه هواپیمای ماهان نقص فنی پارکینگ‌بریک ایرباس ۳۱۰ در فرودگاه استانبول بود.
فرامرز سروی درباره آخرین وضعیت برخورد هواپیمای ماهان به گاردریل اپرون (پارکینگ) فرودگاه استانبول گفت: صبح امروز (پنج‌شنبه ۳ دی) یک فروند هواپیمای ایرباس ۳۱۰ به شماره پرواز ۱۱۲، فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) را به مقصد فرودگاه استانبول ترک کرد که با موفقیت و بدون هیچ سانحه‌ای در این فرودگاه به زمین نشست.
معاون فنی هواپیمایی ماهان افزود: بعد از فرود هواپیما در فرودگاه استانبول، این هواپیما در اپرون فرودگاه توقف کرد که خلبان ایرباس ۳۱۰ را در حالت پارکینگ‌بریک (ترمز هواپیما) قرار داد. اما متأسفانه پارکینگ‌بریک این هواپیما عمل نکرد و هواپیما به حرکت درآمد که منجر به برخورد آن با گاردریل اپرون شد.
وی درباره دلیل عمل نکردن پارکینگ‌بریک هواپیما در اپرون فرودگاه استانبول اظهار کرد: اینکه چرا پس از قرار دادن هواپیما در حالت پارکینگ‌بریک، ایرباس ۳۱۰ حرکت کرد، توسط سازمان هواپیمایی ترکیه در حال بررسی است؛ چراکه طبق پروتکل بین‌المللی، بررسی هر اتفاق در فرودگاه هر کشور بر عهده سازمان هواپیمایی همان کشور است.
سروی ادامه داد: خوشبختانه هیچ آسیبی به مسافران و کمیل کرو (کادر پرواز) وارد نشد و بدون هیچ مشکلی هواپیما را ترک کردند.
وی در پاسخ به پرسشی درباره وارد آمدن خسارت به هواپیما گفت: خوشبختانه در اثر این برخورد خسارت جزئی به هواپیما وارد شده است.
این مقام ایرلاین ماهان تأکید کرد: علت عمل نکردن پارکینگ‌بریک هواپیما با بررسی جعبه سیاه توسط سازمان هواپیمایی ترکیه بررسی می‌شود.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.