تصاویری از موجودات فناناپذیر /گزارش تصویری

دیده بان حقوق حیوانات ایران: در تصاویر تازه‌ای که توسط یک موسسه علمی آلمان برای کتابخانه تصویری علمی تهیه شده مجموعه ای از ابرحشرات زمینی که تصاویر آنها صدها برابر بزرگ شده، با ویژگی‌های عجیب آنها چون فناناپذیری به چشم می خورد.

به نقل از خبرگزاری مهر، تاردی گرید یا خرس آبی، نوعی جاندار بی‌مهره است که به رغم آنکه اندازه آن به یک میلیمتر می رسد و تقریبا فناناپذیر است، دمای بدن این موجود را می توان به زیر ۲۷۳ سانتیگراد سرد کرد یا گرمای آن را به بالاتر از ۱۵۱ سانتیگراد رساند.

این موجود می تواند برای یک دهه بدون آب دوام بیاورد و تقریبا در معرض هرنوع فشاری قرار بگیرد یا در خلا و در معرض تشعشع قرار بگیرد و ده روز بدون هیچ صدمه ای زنده بماند.

این موجود تنها یکی از حشرات به اندازه میکرو است که شاید در باغ‌های ما و حتی در بدن خودمان زندگی کند.

خرس آبی به عنوان آرنولد دنیای حشرات میکرو

تصویر ۵۰۰ برابر شده ای از خرس آبی

در این مجموعه تصاویر حشرات با نگاهی جدید زیر یک میکروسکوپ بسیار قدرتمند معرفی شده اند، تصاویری که ده ها هزار برابر بزرگ شده و جزئیاتی که معمولا با وضوح تمام به چشم انسان نمی آید.

این مجموعه تصاویر ویژگیهای این موجودات را معرفی می کند و آن را از تصاویر جزئی از صورت و بینی مخروطی شکل خرس آبی آغاز کرده است که پس از بزرگنمایی ۵۰۰ برابر گویی در مقابل دوربین لبخند می زند.

یک حشره دیگر که از آن با عنوان دم فنری یاد می شود و شباهت غریبی به خرگوش دارد. شش پایی که در نوعی برگ مشاهده می شود می تواند صدبرابر طول بدنش بپرد.

یکی از موجودات میکرو در سیاره ما که اگر ۱۰۰ هزار دم فنری در کنار هم قرار بگیرند، تنها یک متر مربع فضا را اشغال می کند


نوزاد حشره پشه از نمای نزدیک که یک هزار برابر بزرگ شده تا جزئیات صورت آن نمایان شود

اندازه این کرم ریز مخملی تا ۲ سانتیمتر می‌رسد

یک کرم حشره در حال جویدن کودآلی

کرم مخملی در لایه های بالای خاک زندگی می کند و پس از بزرگنمایی به نظر می رسد ترسناک تر از رطیل باشد. این بندپای غارتگر نام خود را از موهای نرمی گرفته که بدنش را پوشانده و ظاهر مخملی برایش فراهم کرده است.

این تصاویر توسط عکاسان علمی موسسه «چشم علم» در آلمان با استفاده از تجهیزات فناورانه گرفته شده است. این تصاویر بخشی از یک پایگاه داده های تصویری در کتابخانه تصویری علم در لندن است که برای تحقیقات، آموزش و هنر به کار می رود.

مارک آبوت از کتابخانه تصویری علم اظهار داشت: در گذشته این تصاویر تنها برای تحقیقات کاربرد داشتند اما امروزه با افزایش علاقه عمومی به این موضوعات این تصاویر منتشر شده و در اختیار عموم مردم قرار می گیرند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.