تصاویری باورنکردنی از اتمسفر زمین/ غبار و دود را در سیاره زمین ببینید

۲۶ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

به گزارش ممتاز نیوز iبه نقل از خبر گزاری مهر، این تصاویر که توسط ناسا انتشار یافته توسط یک ابررایانه برای مدل سازی اورسلها (ترکیب کلوئیدى ذرات بسیار ریز مایع یا جامد در گاز یک دست) در اتمسفر زمین طراحی شده است.

این تصویر حرکت غبار، نمک دریایی، دود و سولفات را در اتمسفر زمین نشان می دهد و می تواند iبه نحو چشمگیری در پیش بینی های آب و هوایی موثر باشد.

 

این تصویر ناسان نشان دهند اروسلها در اتمسفر است؛ غبار ( رنگ قرمز) از سطح زمین بلند می گردد، نمک دریایی ( رنگ آبی) حرکت چرخشی داخل گردبادها دارد، دود ( رنگ سبز) از آتشها بالا می رود و ذرات سولفات ( سفید که از بخار آتشفشانها و انتشار یافتن سوخت فسیلی حال می شوند

این مدل سازی جهانی اتمسفری با وضوح تصویر بالا با استفاده از ابررایانه ” دیسکاور” در مرکز شبیه سازی جوی ناسا در مرکز پرواز هوایی گودارد واقع در مریلند تهیه شده است.

ناسا اظهار داشته است که این تسهیلات ابزار منحصر iبه فردی برای مطالعه نقش آب و هوا در سیستم جوی زمین است.

مدل مفهومی نظارت بر زمین گودارد، نسخه ۵ (GEOS-5) از توانایی شبیه سازی وضعیت آب و هوایی جهان با وضوح تصویر ۱۰ تا ۳٫۵ کیلومتر برخوردار است.

این تصویر از اروسلهای جهانی توسط شبیه ساز GEOS-5 با وضوح تصویر ۱۰ کیلومتری فراهم شده است.

 

غبار ( رنگ قرمز) از سطح زمین بلند می گردد، نمک دریایی ( رنگ آبی) حرکت چرخشی داخل گردبادها داشته، دود ( رنگ سبز) از آتشها بالا می رود و ذرات سولفات ( سفید که از بخار آتشفشانها و انتشار یافتن سوخت فسیلی حال می شوند

غبار iبه رنگ قرمز iبه صورت چرخشی بر فراز اروپا حرکت می کند، درحالی که iبه ساحل استرالیا رسیده، نمک آبی با رنگ آبی مشخص شده و کاملا iبه چشم iبه می رسد.

 

این ابر رایانه پیشتر اتفاقهای مهم آب و هوایی را نیز ارائه کرده است. این تصویر در سال ۱۹۹۳ در رابطه با رطوبت تهیه شده است، وقتی که سیل بزرگ ایالت‌های غرب میانه آمریکا مورد اصابت قرار داده بود


MehrNews Rss Feed
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.