تصاویر بسیار زیبا و حیرت‌ انگیز از مرگ ستارگان

رصدخانه اشعه ایکس چاندرا ناسا تصاویری از ستارگان در حال مرگ در همسایگی خورشید با جزئیات بی‌ سابقه‌ ای منتشر کرده است که نخستین مطالعه اصلی در این حوزه محسوب میشود.سحابی سیاره‌ای یک ستاره درحال مرگ است که لایه‌ های بیرونی اش فروریخته است؛ این سحابی زمانی شکل می‌گیرد که یک ستاره شبه خورشید از تمامی هیدروژن درون هسته خود استفاده کرده و به یک غول سرخ با شعاع بسیار بزرگ تبدیل می‌شود.

www.parsnaz.ir - تصاویر بسیار زیبا و حیرت‌ انگیز از مرگ ستارگان
به گزارش ممتازنیوز در نخستین بررسی سیستماتیک سحابی های سیاره ای با استفاده از اشعه ایکس، تصاویر حیرت انگیزی از چهار ستاره در حال مرگ توسط رصدخانه اشعه ایکس چاندرا ناسا تهیه شده است. این تصاویر بخشی از برنامه بررسی ۲۱ سحابی سیاره‌ای در فاصله پنج هزار سال نوری با زمین محسوب می شود.
www.parsnaz.ir - تصاویر بسیار زیبا و حیرت‌ انگیز از مرگ ستارگان


تیم تحقیقاتی موسسه تکنولوژی روچستر به سرپرستی «جوئل کاستنر» در سال ۲۰۱۱ میلادی برنده یک دوره تحقیقاتی هفت روزه در رصدخانه چاندرا برای بررسی و عکسبرداری از سحابی های سیاره ای شد و با توجه به موفقیت های بدست آمده این تیم برنده یک دوره مطالعاتی هشت روزه دیگر در این رصدخانه شده است.
این تصاویر با جزئیات بسیار دقیق، سحابی های سیاره ای NGC 6543 معروف به چشم گربه، NGC 7662، NGC 7009‌ و NGC 6826‌ دیده می شوند؛ اشکال متفاوت آنها ناشی از بادهای پر سرعت هسته ستاره در حال مرگ است.
 

  علمی و دانستنی های جالب درباره تمساح + عکس
  در مریخ احتمال وجود حیات چند برابر شد + عکس
  این مرغ صاحب رکورد در کتاب گینس شد + عکس


پارس ناز بزرگترین مرجع سایت تفریحی و سرگرمی فارسی زبانان جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.