تصاویر توربینهای قابل حمل و نقل

محققان توربین های بادی جدید و قابل حملی ساخته اند که می توانند برق مورد نیاز برای دستکم ۱۵ و حداکثر ۷۱ واحد مسکونی را تامین کنند.

 

توربین های بادی قابلیت زیادی در فراهم آوری برق تجدیدپذیر برای جوامع دورافتاده را دارند که از زیرساخت های لازم تولید برق بی بهره اند.

این در حالی است که توربین های بزرگ، نیازمند فرایند نصب دشوار و حضور متخصصان برای ساخت و نگهداری است.

اکنون شرکت آپ رایز انرژی توربین بادی جدیدی با عنوان “مرکز برق قابل حمل و نقل”(PPC) ارائه کرده که فناوری نوینی برای غلبه بر این مشکلات است. این توربین های جدید را می توان تا زد و درون یک محفظه قرار داد و با یک کامیون حمل کرد.

این فناوری، توربین ۵۰ کیلوواتی است و براساس اعلام شرکت سازنده می تواند برق لازم برای ۱۵ خانه آمریکایی با استفاده از بادهای با سرعت ۲۰ کیلومتر بر ساعت را تولید کند. اگر سرعت باد به ۳۲ کیلومتر بر ساعت برسد برق ۷۱ خانه از این شیوه تامین می شود.

هر تیغه این توربین ۶٫۵ متر طول دارد و وقتی کار می کند ارتفاع دستگاه به ۲۴ متر می رسد. وزن آن پنج هزار و ۳۰۰ کیلومتر است.

PPCویژگی های یک سیستم تبدیل انرژی (ECS)را دارد – ویژگی دارا بودن رایانه بر روی سیستم که الگوهای آب و هوای محلی را نظارت و توربین را با بهترین باد هماهنگ می کند. این توربین می تواند در صورت نیاز به طور ۳۶۰ درجه نیز بچرخد.

سیستم تبدیل انرژی می تواند سرعت تیغه های خود را تنظیم کند و اگر باد قوی بوزد گردش را متوقف و به منظور پیشگیری از آسیب دیدن، توربین را خاموش کند.

علاوه بر این سیستم می تواند انرژی اضافی را ذخیره کند از این رو وقتی که باد کم باشد این دستگاه از انرژی ذخیره شده استفاده و جریان مداوم انرژی را حفظ می کند.

جاناتان نایت مدیر اجرایی اپ رایز انرژی می گوید: اگر این دستگاه طی یک دوره ۲۰ ساله شاهد بادهایی با سرعت میانگین ۲۰ کیلومتر بر ساعت باشد، هزینه برقی که تولید می کند می تواند حدود ۰٫۱۰ دلار برای هر کیلووات در ساعت شود.

PPCهنوز در حال تکمیل است اما گفته می شود واحد های کامل شده آن با قیمت ۲۴۰ هزار دلار به فروش برسد.

داغ کن - کلوب دات کام ارسال به کلوب


تکنولوژی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.