تصاویر حفاظت پلیس فرانسه از نشریه هتاک با تانک و نفربر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاگس آنسایگر ،  پلیس فرانسه برای حفاظت از ساختمان نشریه  ” شارلی هبدو ” دست به دامان خودروهای زرهی شده است.  پلیس پاریس با تشدید تدابیر امنیتی در اطراف دفتر نشریه به محافظت بیست و چهار ساعته از ساختمان و کارکنان آن می پردازد.

  

این روزنامه سوئیسی همچنین به نقل از وزارت امور خارجه فرانسه افزود که به فرانسوی های مقیم کشورهای اسلامی به وسیله ارسال پیام کوتاه درباره اقدامات تلافی جویانه مسلمانان هشدار داده شده است.

روز گذشته نشریه “شارلی هبدو” با چاپ کاریکاتوری موهن از پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) شعله های آتش خشم مسلمانان جهان را دوباره فروزان کرد.

شارلی هبدو در نوامبر ۲۰۱۱ نیز کاریکاتوری توهین آمیز نسبت به مقدسات اسلامی را به چاپ رساند که باعث تظاهرات و راهپیمایی مسلمانان فرانسه مقابل دفتر این نشریه  شد.

   

وزیر کشور فرانسه به بهانه حمایت از آزادی بیان حمایت خود را از این نشریه اعلام کرد.

شورای مسلمانان فرانسه ناامیدی عمیق خود را از انتشار چنین تصاویر توهین آمیزی ابراز داشت. این شورا همچنین اعلام کرد که عمیقا نگران است که این اقدام غیرمسئولانه باعث برافروختن بیشتر اعتراضات شود.

این دومین بار است که در چند سال گذشته این نشریه فرانسوی اقدام به انتشار کاریکاتورهای موهن علیه پیامبر اسلام(ص) می کند.

در پی این اقدام پلیس فرانسه تدابیر شدیدی علیه مسلمانان و احتمال تظاهرات آنها اتخاذ کرده است. همچنین دولت فرانسه اعلام کرده که به هیچ اعتراضی اجازه برگزاری داده نخواهد شد.

پیشتر فرانسه از ترس عواقب هتاکی به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) از بستن سفارت خود در ۲۰ کشور جهان خبر داده بود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.