تصاویر دیدنی یک گلایدر از لبه فضا

۲۱م اسفند ،

یک بالون هواشناسی پر شده از هیدروژن که به نقل از ویندستال از هلیوم ارزانتر است، این گلایدر را پس از پرتاب از سوئد تا ارتفاع ۳۰٫۵ متری بالا برد.

ممتازنیوز: طراح سوئدی با استفاده از یک گلایدر با کنترل رادیویی، موفق به ثبت تصاویر بسیار جالب از لبه فضا شده است.

به گزارش ایسنا، دیوید ویندستال، سازنده بالگرد سه پره‌ای RCExplorer برای ثبت این تصاویر خیره‌کننده، یک گلایدر را با اتصال به یک بالن به ارتفاع ۳۰٫۵ متری ارسال کرده و سپس آن را دوباره به زمین بازگرداند.

تصاویر به دست آمده از یک دوربین آنبرد بر روی این هواپیمای کنترل از راه دور در دنیای اینترنت به محبوبیت بسیاری دست پیدا کرد، اگرچه این ماموریت آن چنان که باید با موفقیت همراه نبود چرا که این هواپیما نتوانست جلوی پای ویندستال فرود بیاید.

یک بالون هواشناسی پر شده از هیدروژن که به نقل از ویندستال از هلیوم ارزانتر است، این گلایدر را پس از پرتاب از سوئد تا ارتفاع ۳۰٫۵ متری بالا برد.

وی در مورد ساخت این هواپیمای کنترل از راه دور می‌گوید: موارد بسیاری را باید برای ارسال یک گلایدر به فضا در نظر گرفت. برای مثال در طول صعود، دما ممکن است تا منفی ۴۰ یا ۵۰ درجه سانتیگراد افت داشته باشد. من باید از امنیت دستگاههای الکترونیک، ‌پیلها و مکانیسم فرمان یار در برابر این محیط شدید اطمینان حاصل می‌کردم.

ارسال بالگرد کنترل از راه دور بر روی یک بالون هواشناسی به فضا

این تصویر ۳۰ ثانیه پس از پرتاب از میان ابرها ثبت شده است

تصویر جالبی از ابرهای اقیانوسی در ۶۷ دقیقه پس از پرتاب

گلایدر به همراه دوربین کوچک و پیل آن پیش از پرتاب


..
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.