تصاویر طبیعت زیبای دریاچه گهر

تصاویر طبیعت زیبای دریاچه گهر

تصاویر طبیعت زیبای دریاچه گهر

تصاویر طبیعت زیبای دریاچه گهر

تصاویر طبیعت زیبای دریاچه گهر

تصاویر طبیعت زیبای دریاچه گهر

تصاویر طبیعت زیبای دریاچه گهر

تصاویر طبیعت زیبای دریاچه گهر

تصاویر طبیعت زیبای دریاچه گهر

تصاویر طبیعت زیبای دریاچه گهر

تصاویر طبیعت زیبای دریاچه گهر

تصاویر طبیعت زیبای دریاچه گهر

تصاویر طبیعت زیبای دریاچه گهر

تصاویر طبیعت زیبای دریاچه گهر

تصاویر طبیعت زیبای دریاچه گهر

تصاویر طبیعت زیبای دریاچه گهر

تصاویر طبیعت زیبای دریاچه گهر

تصاویر طبیعت زیبای دریاچه گهر

تصاویر طبیعت زیبای دریاچه گهر

تصاویر طبیعت زیبای دریاچه گهر

تصاویر طبیعت زیبای دریاچه گهر

تصاویر طبیعت زیبای دریاچه گهر

تصاویر طبیعت زیبای دریاچه گهر

تصاویر طبیعت زیبای دریاچه گهر

تصاویر طبیعت زیبای دریاچه گهر

تا این لحظه ۲۳نظر ثبت شده
  1. محسن:

    این دریاچه واسه شهرستان ازناست و فقط یکی از راه های رفتن به اونجا از دروده
    از درود ۵_۶ ساعت پیاده روی داره
    ولی از الیگودرز ۱ ساعت

    از ازنا هم ۲تا راه داره که باید کمی کوهنوردی کنید

    ولی در کل این دریاچه واسه شهرستان ازناست

  2. saeed_tayarani@yahoo.com:

    سلام به همه هموطنای خوبم. همهتون خوبیدولی درک متقابل از هم خیلی مهمه. نظرات همه رو خوندم.من هم سه بار گهر رفتم .و الان که اذر ماهه میخوام برم خیر سرم کوهنورد نیمه حرفه ای هستم.اگه دوستان میتونند راهنمایی کنند ممنون میشم.اما بعنوان یه ادم نیمه پخته سفر کرده داخل و خارج و وسط رفته بگم که همه جای کره زمین خوب و بد داره ولی نباید به همه چیز و همه کس تعمیم داد.اینکه گهر شگفتی است شکی درش نیست اینکه اونو ده بار باید دید شک نکنید .اما اینکه هیچ مدیریتی در نظافت و بهداشت و کرایه خر وغیره هم ندارد در این هم شک نکنید . دوستی گفت گهر جای ادمای سوسول نیست اما لزوما رعایت بهداشت و ایمنی سوسولی نیست .وصد البته طبیعت و کوه ویژگیهای خود را دارد وبا هتل پنج ستاره فرق دارد.اما پیشنهاد: ۱ یک نشریه یا بروشور درباره سفر به گهر که تمامی اطلاعات ریز سفر را از قبیل مسافت درجه سختی سفر وسایل وتغذیه و شب مانی و غیرهرا در بر داشته باشد توسط مسولان ذی ربط تهیه ودر سایت و غیره در دسترس گذاشته تا مسافر بداند با چه چیزهایی مواجه میشود.۲٫ کسانی که در هر زمان و هر شرایط اونجا میروند صادقانه و بدون پیش داوری گزارش سفر بنویسندو انتقال تجربه کنند. ۳ جان هر کس که دوست دارید زباله نریزید بخدا هر بار رفتم مثل کوزت زباله های دور و برم جمع اوری کردم تو پلاستیک های بزرگ ولی نتونستم بیارم تو شهر .اون هموطنانی که بیشتر میرند بیشتر رعایت کنند ۴ به سفر با دید مثبت نگاه کنید اگه دنبال سکوت و ارامش و در کنار هم بودن هستید رو چیزای جذاب تمرکز کنید ۵ ترجیا با کسی که تجربه رفتن به اونجا رو داره سفر کنید .این مهمه من بارها دوستان و همکاران رو به غار رود افشان جنگل ارفع قلعه بابک گهر و ولشت و توچال وانواع ابشارها وجنگل و .. بردم و هر بار از هر عزیزی چیزی یاد گرفتم و در هر سفر انتقال تجربه میکنم . به خودمون و طبیعتمون احترام بگذاریم. همتون سلامت باشید .سعید طیرانی

  3. علی:

    واقعا زیباست دوست دارم اونجا باشم و از طبیعت پاک لذت ببرم
    طبیعت یعنی این

  4. علی:

    سلام دوستان عزیز
    من دیشب برگشتم از دریاچه گهر

    مسیر پیاده روی طولانی بود و برای من سخت البته من به دلیل مشغله زیاد حدود ۴ ساله فعالیت ورزشی ندارم با این حال همه بچه های گروه راضی بودن .
    لازم به ذکر است که افراد محلی خوب بودند و ما هیچگونه مشکلی با اونا نداشتیم .
    پیشنهاد میدم افراد مسن و دوستانی که عادت ندارند به فعالیت این چنینی به ازای هر دونفر یک الاغ بگیرند و برای بارهایشان الاغی جداگانه.
    مشکل آب آشامیدنی ندارید چون در راه به دو چشمه میرسید .
    در کل بسیاااااااااااااااااااااااااااااار عالی بود
    برای افراد سوسول توصیه نمیشه
    من با خانمم رفتم و در راه برگشت برای خانمم الاغ کرایه کردم
    به جرات میتوان گفت تعداد خانمها بیش از آقایان بود.
    نهایتا تا آخر شهریور ماه میتوان به دریاچه رفت ولی بهترین زمان نیمه اردیبهشت است تا نیمه خرداد

    عااااالی بود عاااااااااااالی

  5. علی:

    من فردا به همراه خانمم و گروه داریم میریم

    بعد سفر میام توضیح میدم

  6. مریم:

    با سلام خدمت تمامی دوستانی که نظراتشان را در اختیار بقیه گذاشتند قصد توهین به نظرات هیچ یک از دوستان را ندارم ولی فقط بر خود لازم دانستم چند خطی را اضافه کنم شخصا خیلی از شهرها ، مناطق دیدنی و بکر ایران را دیدم همه چیز به دیدگاه و توقع شخص از مسافرتش وابسته است . بازدید من به همراه خانواده از این دریاچه در زمان تعطیلات و شلوغی وصف ناپذیر بود. البته در حد خودمان هم تحقیقات کاملی انجام داده بودیم که اتفاقا همه چیز همانطور بود که میگفتند ودر صفحات اینترنت نوشته شده بود البته خستگی راه را هم به همراه داشت که حتی تا چند روز بعد از برگشت هم همراهمان بود . دو شب هم در آنجا سپری کردیم که دیدن آسمان در شب خیلی لذت بخش بود. به نظر من دراز کشیدن زیر اون آسمان صاف وپر ستاره در هیچ جایی امکان پذیر نیست . (حس میکنی به آسمان نزدیکتر هستی ). صبح قبل از طلوع آفتاب بیدار شدم ، نمازم را خواندم و روی تپه مجاور دریاچه ایستادم دریاچه ای زلال، با رنگ آبی زیبا را قبل از طلوع خورشید دیدم که تا به حال هیچ جا ندیده بودم چشمانم را بستم و با نسیم خنکی که از دریاچه به صورتم میخورد لذت بردم و خداوند را برای بزرگی و عظمتش شکر کردم . واقعا بی انصافی است که به علت خستگی یا هر دلیل دیگر برچسب بی فرهنگی به مردمان آن سرزمین بزنیم و فقط بدی های این سفر را ببینم مگر همه این دوستان به تمام نقاط ایران و یا حتی خارج از ایران سفر کردند و همه جا خوب بوده که انگشت بدبینی و اتهام روی این مکان گذاشتند ؟ البته منظور دوستمان از بی فرهنگی را نمیدانم ولی در استان شما همه آدمها شبیه هم خوب و منصف و با فرهنگ هستند؟ همین قیمت الاغ و یا اغذیه گران ، آیا در شهرهای دیگر توریستی این گرانی دیده نمیشود که توقع دارید در دل کوه به قیمت بقالی سر کوچه تان بفروشند . تاکسی های درون شهری در تمامی شهرها نرخ ثابتی دارند ولی وقتی مسافری غریب میبینند کرایه آژانس و یا حتی بیشتر نمیگیرند؟دوستان عزیز در هر سفر فقط باید از تمامی لحظات حتی سخت لذت برد شاید وقت دیگری برای بازدید دوباره نباشد.آنقدر این نکته هاراباعصبانیت وخشم نوشتید که حتی به درست نوشتن کلمات هم توجه نکردید و کلی غلط املایی دارید حالا اگر یک آدم ریز بین و نکته سنج مطالب شما را بخواند به میزان دقت شما در سفر هم پی میبرد . یک ضرب المثل بی نقص داریم : بسیار سفر باید تا پخته شود خامی . ان شا الله دوباره سفر کنید و لذت ببرید.

    • mohammad:

      با سلام

      من اهل ایرانم این استان و ان شهر مهم نیست مهم ایرانی بودنه.ایرانی یعنی فرهنگ .ما همه ایرانی هستیم و با فرهنگ دل من از این میسوزه که عده ای از انسانهای یک منطقه بخاطر سود جویی خودشان فرهنگ خوب و عالی استانشان را به فنا میدن.من موظم تا جایی که میتونم اگر در شهرم کسی گران فروشی کنه بهش گوشزد کنم تا همه از شهر من لذت ببرن تا وقتی به شهرشان رفتم منم لذت ببرم. زیاد بحث نمیکنم به نظرت یعنی ادمهایی که در دیگر مناطق کشورمان هم اینجور مردم را میتیغن کار درستی میکنن؟(اصلا منظورم مواد خوراکی نیست اون بحثش جداست)بهتر نیست کمی قانع و منصف باشیم.شاید اونوقت امار سفر در کشورمان بهتر شد و مردم شاد تری داشتیم.با این وضع اون بنده خدای که اوضاع مالی مناسبی نداره با یه بار سفر رفتن جای برای سفرهای دیگش باقی نمیمونه که خامیش پخته بشه.دوست من اصلا نمیخوام قانع بشی فقط نظرمو میگم میتونی قبول کنی میتونی نکنی.به امید روزی که همه از مناطق زیبای کشورمان لذت ببرن

  7. لادن:

    چرا دیدگاه مرا ثبت نمی کنید ؟

  8. لادن:

    با سلام نمی دانم چرا لیلا خانم عزیز در مورد این دریاچه کم لطفی می کنند متاسفانه در شان و منزلت مردم مهمان نواز و غیور لرستان نیست که اینگونه صحبت کنید من دیدار از دریاچه گهر را ترجیح می دهم به همه سفرهای خارجی که رفتم دوست عزیز احتمالا شما اصلا تجربه سفر ندارید
    با تشکر

    • mohammad:

      یعنی هر کس سفر خارج رفته تجربه سفر داره؟
      ببینم تو این کشور های خارج اگر ساعت ۳ نصف شب تو بیابون مانده باشی اونم با کلی اساسیه برای کرایه کردن یه خر چقدر بهت پیشنهاد میدن؟خودتو بزار جای اون ادمی که پس انداز چند ماه کارگریشو جمع کرده بود امده بود. ساعت ۳ نصفه شب بود با زن و بچه بش گفتن ۲۰۰ هزار تومن میگیریم یه خر بهت کرایه میدیم.تو اون لحظه نگاه بچش به صورت باباش خیلی دیدنی بود.تو از دل اون بچه چه خبر داری برو همون خارج.تجربه شما پول دار بودنته.نه سفر کردنت.

  9. لادن:

    با سلام بسیار متاسفم که بعضی از افراد مانند لیلا خانم با این دید منفی به دریاچه گهر نگاه می کنند دوست عزیز یا شما تا بحال تجربه سفر نداشته اید یا اصلا نمی دانید طبیعت به کجا می گویند. عدم آگاهی شما دلیل بر بد بودن این طبیعت زیبا نمی باشد. دریاچه گهر یکی از زیباترین جاهایی است که من تابحال دیده ام من به سفرهای خارجی زیادی رفته ام ولی هیچکدام مانند رفتن به این منطقه زیبا نیست امیدوارم شما هم بار دیگر با آمادگی کامل به دریاچه بروید و لذت ببرید از همه مهمتر مهمان نوازی و تربیت لرستانیهای عزیز است که زبانزد عام و خاص است.

  10. لیلا:

    امروز ۲۰ مرداد است و ده روز از سفر من هم میگذرد و بعد از کلی استراحت هنوز خستگی گهر را فراموش نکرده و نخواهم کرد و هیچوقت فکر رفتن انجا به سرم نمیزند از جوابیه آقا محمد هم بسیار ممنونم

    • mohammad:

      خواهش میکنم.مطمئن باش روزی دلت واسش تنگ میشه.بهش که فکر کنی میبینی تجربه خوبی داشتی.دلم واسه خر های بیچاره میسوزه.گناه دارن بخدا.

  11. لیلا ت:

    باسلام واقعا متاسفم واسه این لیلا خانم که اینقدر ناسپاس هستند شما یا تجربه سفرنداشتید یا اینکه اصلا نمیدونید طبیعت زیبا چیه . اولا کسی که می خواد جایی بره خوب تحقیق می کنه و با آمادگی کامل میره شما عدم آگاهی و کج سلیقه گی تان را به گردن لرستانیهای مهمان نواز نیندازید.

  12. لیلا:

    سلام و خسته نباشید
    ۷مرداد ۹۳ به همراه اقوام به سمت شهرستان درود و از آنجا به دریاچه گهر رفتیم چشمتان روز بد نبینه دقیقا جهنم را به معنای واقعی به چشم دیدیم اولا بسیار متاسف هستم که در این مسیر هفت هشت ساعته یک دکه داغون و کثیف و چندش آور که فقط آب خنک داشته باشد موجود نبود چه برسد به اینکه یک آدم زبان فهم جهت راهنمایی .من فکر میکنم ابتدا میبایست تعریف و فرهنگ گردشگری و توریستی را به مردم این منطقه آموزش بدهند که حداقل یک فرد غریبه بداند به چه عالم برزخی میخواهد وارد شود در صورتیکه خود لرها بسیار لذت میبرند از ماندن در انجا و مسیر چرا که آگاهی کامل را دارندو با داشتن آذوقه های فراوان مثلا گوسفند زنده چون در گرما و مسیر طولانی گوشت فاسد میشود گوسفند زنده را اورده بودند و کباب میکردند و حتی به کله پاچه اش هم رحم نمیکردند و اگر یک بروشور از اطلاعات کامل آنجا و اینکه چگونه و به چه طریق اذوقه برده شود را به ما گزارش میداندمیگفتیم بدک نبودضمنا دزد سرگردنه انصافش از صاحبان خرها نحیف و مردنی که خودمان خرها را کول کرده بودیم و شده بود یک بار اضافی برایمان بیشتر است با این اوصاف که برای هر خرد ۶۰ هزار تومان داده بودیم سه خر واقعا خر و افسوس برای خودم که تعطیلات عید فطر را خراب کردم قربون جاده چالوس خودمون بشم.

  13. mohammad:

    با سلام. لطفا بخوانید
    الان ساعت ۲۲:۰۹ ۹۳/۵/۱۰
    ۳ روز پیش برای دیدن این دریاچه به اتفاق دوستان جمعا ۵ نفر بار و بندیل مناسب و ضروری که از اطلاعاتی که دوستان در سایتهای مختلف گذاشته بودن،استفاده کردیم(کوله.لباس گرم برای شب ولباس خنک برای روز ها.کفش مناسب کوه نوردی.هد لامپ.چراغ قوه. و…)و راهی دریاچه گهر شدیم.
    وااااااااقعا پشیمانم.
    ا-جاده وحشتناک سخت برای کوهنوردی که حدود ۶ ساعت با سرعت مناسب طول کشید.(به درد افرادی که امادگی کوه نوردی ندارند واقعا دشواره)
    ۲-برای کسانی که میخواهند برای بردن اساس هایشان خر کرایه کنند عرض کنم
    در فصل و روزهای تعطیل خر ها را خیلی گران کرایه میدهند.کرایه خر را زدن ۴۵۰۰۰ هزار تومان اما داشتیم که افرادی که خر کرایه میدادند از مسافران تا ۲۰۰۰۰۰ هزار تومان هم گرفته بودند.بستگی به شلوغی مسافران داشت.معمولش ۷۰۰۰۰تا۸۰۰۰۰ میگرفتن.خر که چه عرض کنم پدرمان درامد تا بار هایمان را بردیم.خرها مریض، لاغر،مردنی بودن اکثرا بین راه میماندن و مسافران مجبور بودن بارهایشان را خودشان ببرند و کسی هم جوابگو نبود.واااااااای فقط فش میدادند.
    ۳-کساس که خر را کرایه میدادن دنبال خرشان نمیامدن و مجبور بودیم خر را خودمان ببریم.فقط اولش برای راه انداختن خر چنان این زبون بسته را میزدن تا راه بیافتد که خون از پاهاشان را میافتاد.افتضاااااااااااااااااااح بود.حرومشون بشه الهی.
    ۴-بعد از ۶ ساعت در اصل شکنجه دادن به خودمان رسیدیم به مثلا نگین اشترانکوه شلوغی دیوانمون کرد .همه جا کثیف بود توالت ها شلوغ.(نیم ساعت باید تو صف وامیستادیم)شبها تا دیر وقت محلی ها اواز لری میخواندن .مگه میزاشتن بخوابیم.نمیشد باشونم حرف زد.خستگیمون چند برابر شد.
    ۵-تمام این عکس ها که میبینید واقعا اینی نیست که میبینید نمیگم دریاچه قشنگ نبود اما اون چه که میبینید و فکر میکنید نیست.واقعاااااااااا با این همه دشواری و بد بختی و کلافگی و پول دادن های زیادی نمی ارزه.
    کلا با نصف این سختی ها میشه جاهای دیدنی و قشنگتر کشورمونو رفت و دید.و لذت برد.
    میگفتن اگر زمان خلوط بیای خیلی خوبه اما نمیارزه.همین عکس ها را ببینید کفایت میکند.
    الانم در و داغان ۱ ساعته که رسیدیم خونمون.بعد از ۳روزو نیم.
    نمیدانم باید چی بگم فقط حداقل زمان شلوغ و تعطیلات اونجا نرید.

    • dodvaod:

      با سلام و خسته نباشید خدمت شما
      اول تشکر میکنم از صداقت گفتارتان که بسیار بی شیله و پیله بود.چند سوال:
      آقا شما مگر آمادگی نداشتید که اینهمه افتادید تو زحمت ؟ مگر از قبل تحقیق نکردید؟بهتر نبود نظرتان را بعد از رفع خستگی میدادید؟
      یعنی دیگه شما به این دریاچه سفر نخواهی کرد؟
      آیا شما تمامی قسمتهای دریاچه را بازدید کردید یا فقط قسمت از آنجا را؟
      حالا اگر خستگی تان در رفت بازهم نظرتان را بنویسید.

      • mohammad:

        با سلام
        دوست گرامی تحقیقات اینجانب کامل و بی نقس بود .
        افسوس میخورم برای انسانهایی که از اب گل الود ماهی میگیرفتند.
        در جواب شما که انگار خیلی اماده و حرفه ای هستید:
        ۱-امادگیم بیشتر از همراهان نبود کمتر هم نبود.
        ۲-منظورتان از زحمت را نمی فهمم.(۱- به دعوت شما که نیامده بودم .دوست عزیز طبیعت خدا میزبان نمیخواهد.تو طبعت حتی بد ترین جاشم بری زحمت نداره.این خودمونیم که با فرهنگ سازی باید دشواری سفر را برای دیگر کسانی که عازم اون منطقه هستند را کمتر کنیم.تا با اگاهی بیشتری عازم شوند.)
        ۲-در جواب ادامه سوال اولیتان عرض کنم بهتره یه بار دیگه وبا دقت عرایض بنده را مطالع کنید .بیشترین روی صحبت من از رفتار انسانهای سود جو و بی فرهنگ بود که دریاچه را با تجارت خانه یا کاواره ویا سطل زباله منزلشان اشتباه گرفته بودند.
        ۳-برج ۳ دو سال دیگه حتما میرم……..
        ۴-پیشنهاد دادم اما دوستانی که همراه ما بود به خاطر خستگی و درد کف پا ومقداری هم ترس نیامدن.حداقل از قسمتی از کوه اطراف بالا رفتم ودریاچه رو از نمای بالاتری هم دیدم و مقدار زیادی هیزم هم با خودم اوردم.که احتیاج به امادگی جسمانی بالایی داره.
        ۵-نظرم بعد از خستگی:
        دوست عزیز:
        ساده باش همیشه باش

  14. خداخواست عباسی:

    سپاس وستایش مخصوص خالق زیباییهاست،در تاریخ ۲۲اردیبهشت ماه سال نودوسه به اتفاق همکارانم از هنرستان شیخ بهایی سمیرم وگروه کوهنوردی سفیران سلامت شهرستان سمیرماز دریاچه گهر دیدن نمودیم که یکی دیگر از شگفتیهای خالق هستی بود همه چیز بروفق مراد بود که شب باران باریدن گرفت که متاسفانه چون مکان سرپوشیده برای استراحت نبود مجبور شدیم در هوای سرد در زیر باران تا صبح بمانیم این هم خودش یک خاطره بود ،ان شاءالله مسئولین مربوطه با ساخت چند سرپناه شرایط حضور بهتری را برای گردشگران مهیا نمایندواز تمام گردشگران دعوت می نماییم از آبشار زیبای سمیرم وقلعه دنا که در تاریخ ۱۴خرداد برگزار می گردداستقبال نمایند

  15. داود:

    سلام من بچه دورودهستم وبارهابه دریاچه گهررفتم اماسالهاست که ساکن تهرانم وهمیشه حسرت رفتن به گهر رومیکشم امیدوارم که یک بار دیگه بتونم برم.خوشبحال کسایی که ۱۵خرداد گهر میرن

  16. حرف نداره آخرشه:

    حرف نداره آخرشه

  17. محسن:

    گهرم آرزوست

  18. َامیر:

    سلام من ساکن شهرستان دورودم واین دریاچه در ارتفاعات دوروده و خیلی زیباست از دورود حدود چهار ساعت پیاده روی داره پیشنهاد میکنم حتما تو فصل بهار حتما برین وازش دیدن کنین وتفریح کنین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.