تصاویر قلاب ماهیگیری هوشمند/ اخطار برای به دام افتادن ماهی

۱۳م دیماه ،

به گزارش خبرگزاری مهر، این قلاب مقاوم به آب توسط “اد هوپ” مبتکر آمریکایی ساخته شده است. با این قلاب دیگر نیازی نیست برای فهمیدن اینکه آیا ماهی در دام قلاب افتاده یا نه به آب چشم بدوزید یا به صدای آب گوش بسپارید. این قلاب تازه یک شتاب سنج دارد که هرگونه تکان ناشی از گیرافتادن ماهی در دام قلاب را تشخیص می‌دهد.

ماهیگیر می‌تواند با استفاده از یک دکمه، میزان حساسیت قلاب را در سطح بالا، پایین و متوسط تنظیم کند.

سطح حساسیت متوسط و پایین برای موقعیت‌هایی مانند ماهیگیری در شرایط جوی بارانی و توفانی طراحی شده است که قلاب ممکن است حرکات بسیاری را تشخیص بدهد که هیچ یک نشان دهنده گیرافتادن ماهی نیستند.

زمانی که ماهی در دام قلاب می‌افتد، این قلاب هوشمند یک اخطار صوتی منتشر کرده و لامپ LED قرمز چشمک زدن آن روشن می‌شود. می‌توان در صورت لزوم صدای اخطار صوتی را قطع کرد.

زمانی که ماهیگیر قلاب را از آب خارج می‌آورد تا ماهی را از آن جدا کند ریزتراشه تشخیص ماهی به طور موقت خاموش می‌شود. این امر سبب می‌شود قلاب دیگر چشمک نزند. اما پس از آنکه دوباره قلاب وارد آب شد این سیستم به طور خودکار دوباره فعال می‌شود.

این قلاب هوشمند به دو باتری لیتیومی CR2032 نیاز دارد که می‌توان با آنها یک تا دو فصل ماهیگیری کرد. این قلاب در دو مدل ۲٫۱ متری و ۲ متری عرضه خواهد شد.

قیمت این قلاب‌های ماهیگیری هوشمند که در حال تولید انبوه است ۵۵ دلار تعیین شده است.


MehrNews Rss Feed
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.