تصاویر لو رفته از تبلت هفت اینچی گوگل؛ رقابت غولهای فناوری جهان سهمگین‌تر می‌شود

تصاویر لو رفته از تبلت هفت اینچی گوگل؛ رقابت غولهای فناوری جهان سهمگین‌تر می‌شود

گوگل قصد دارد روز چهارشنبه در کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل تبلت جدید خود را رونمایی کند،‌اما به سبک و شیوه اپل،‌پیش از رونمایی این تبلت،‌ تصویری به صورت مخفیانه از این محصول لو رفته و بر روی سایتهای اینترنتی منتشر شده است.

به گزارش همشهری این تبلت که روز چهارشنبه به صورت رسمی معرفی خواهد شد “نکسوس” نام دارد،‌نامی که گوگل آن را بر روی تمامی محصولات موفقش قرار داده‌است. گفته می‌شود این تبلت در دو رنگ سفید و سیاه تولید شده و به پردازشگر پیشرفته چهار‌هسته‌ای “Tegra3” مجهز خواهد بود،‌درحالی که در کنار این مزیت قیمت آن نیز با محصولات رقیب قابل مقایسه خواهد بود: قیمت مدل ۱۶ گیگابایتی آن ۲۵۰ دلار و مدل هشت گیگابایتی آن ۱۹۹ دلار تخمین زده شده‌است.

نکسوس گوگل

تبلتهای اندرویدی پدیده‌های جدیدی نیستند و تعدادی از آنها از قبیل تبلتهای سامسونگ و ایسر به عنوان محصولات مقبول و محبوبی عرضه شده‌اند،‌اما اکنون گوگل تصمیم دارد با چنگ و دندان برتری خود را به اثبات برساند. اندروید با تبلت “کیندل فایر” به محبوبیت ویژه‌ای دست پیدا کرد به ویژه در آمریکا،‌ و در صورتی که گوگل بتواند این موفقیت را تکرار کند،‌ می‌تواند توجه سرمایه‌گذاران بیشتری را به سوی اندروید جلب کند.

نکسوس گوگل

تصویری که گفته می‌شود به تبلت هفت اینچی گوگل اختصاص دارد در وب‌سایت Phone Arena منتشر شده است. از روی این تصویر این‌گونه به نظر می‌رسد که شکل جدیدی از دوربین برای این تبلت درنظر گرفته شده است.

گوشی‌های نکسوس و احتمالا تبلت‌های آن همواره به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری گوگل را دریافت می‌کنند،‌از این رو به نظر می‌آید این تبلت اولین تبلتی باشد که سیستم عامل ارتقا یافته “آب‌نبات ژله‌ای” یا Jelly Bean” را دریافت خواهد کرد،‌این سیستم عامل نسخه جدیدتر اندروید است که پائیز ارائه خواهد شد.

هفت اینچی بودن این تبلت مزیت دیگری بر محصول محبوب شرکت اپل،‌آی‌پد به شمار می‌رود زیرا این شرکت همواره تولید تبلت با ابعادی کوچکتر را رد کرده‌است. با این‌همه به نظر می‌آید این روند درحال تغییر است زیرا گفته می‌شود تولید‌کنندگان دستور تولید “آی‌پد مینی” هفت اینچی را از اپل دریافت کرده‌اند.

سرفیس

رقیب بعدی که تازه به میدان قدم گذاشته،‌مایکروسافت است که در نهایت را رونمایی از تبلت “سرفیس” وارد بازار تبلت‌ها شد،‌تبلتی که سیستم عامل آن ویندوز ۸ خواهد بود. اولین حضور عمومی این تبلت با استقبال گسترده صاحب‌نظران فناوری مواجه شد اما هنوز اطلاعات دقیقی درباره قیمت آن ارائه نشده‌است. از دیگر نکات مهم و نامشخص این تبلت،‌وجود یا عدم وجود پشتیبانی از نسل سوم شبکه در این دو تبلت جدید دو شرکت رقیب،‌یعنی مایکروسافت و گوگل است.

از دیگر نکات قابل توجه کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل یا I/O که روز چهارشنبه در سان‌فرانسیسکو آغاز خواهد شد،‌غیبت مدیر اجرایی شرکت گوگل،‌لری پیج،‌به دلیل ابتلا به نوعی بیماری نامشخص است. سکوت شرکت گوگل درباره بیماری که باعث ناتوانی پیج در سخن گفتن در جمع شده،‌شایعات و نگرانی‌هایی را به وجود آورده است.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.