تصاویر پخش شده از زایمان طبیعی مادری فداکار در اینترنت!

با توجه به محدودیت های موجود از پخش فیلم واقعی از زایمان طبیعی معذوریم اما با انیمیشن زیر می توانید در جریان چگونگی زایمان طبیعی قرار بگیرید

زایمان طبیعی یا سزارین؟ از زبان دکتر مهتاب مرجانی

 

 زایمان طبیعی,عکس زایمان طبیعی,زایمان طبیعی زن,زایمان طبیعی زنان

 

زایمان طبیعی :

مزایای زایمان طبیعی:شما به عنوان یک مادر باردار حتماً تا بحال در مورد زایمان و نحوه انجام آن فکر کرده اید، حتماً از خود پرسیده اید که باید کجا و چگونه زایمان کنم ؟ کدام روش زایمان برای من مناسب تر است؟ باید بدانیم که زایمان یک امر فیزیولوژیک و کاملاً طبیعی است که براساس پاره ای فعالیتها و تغییرات منظم طبیعی که خود به خود انجام می شود شروع می گردد که پرداختن به ماحصل آن خارج از حوصله و وقت شما است.

با این وجود نکات حائز اهمیتی برای مادران در مورد زایمان ایمن وجود دارد که باید از آنها مطلع باشند.

زایمان طبیعی :

همانطور که گفته شد زایمان یک امر طبیعی است، اما با این وجود در تمام خانم های باردار روند زایمان یکسان نمی باشد، چرا که عوامل متعددی از جمله عوامل ذاتی و اکتسابی مانند برخی از بیماریها می تواند سیر حاملگی را تغییر داده و باعث شوند . زایمان به صورت غیرطبیعی انجام شود.

خوشبختانه با مراقبتهای دوران بارداری می توان بسیاری از موارد خطرناک برای مادر و جنین را تشخیص داد و به موقع برای حفظ سلامت مادر و جنین اقدام نمود.

شایان ذکر است که تنها درصد معدودی از زایمانها منجر به زایمان غیرطبیعی می شوند و اکثر خانمها می توانند یک زایمان طبیعی داشته باشند.

 

مدت بستری شدن و توانایی بازگشت به کارهای عادی و روزمره بعد از زایمان طبیعی خیلی کمتر از سزارین است و مادرانی که زایمان طبیعی داشته اند زودتر به خانواده خود ملحق می شوند.

حجم خونی که مادر طی زایمان طبیعی از دست می دهد تقریباً نصف یک عمل سزارین است لذا خطر خونریزی و کم خونی، در یک زایمان طبیعی خیلی کمتر از زایمان به طریق سزارین می باشد.

خطرات و ریسک بیهوشی برای زایمان طبیعی وجود ندارد، درحالیکه برای مادرانی که به روش سزارین زایمان می نمایند این خطرات اجتناب ناپذیر است .

از نظر اقتصادی زایمان طبیعی به نفع مادر، بیمارستان و جامعه می باشد.

درصد ابتلاء به عفونت در بین مادران سزارین شده بیشتر از مادرانی است که زایمان طبیعی نموده اند.

مادرانی که زایمان طبیعی داشته اند در دادن آغوز به نوزاد خود موفق تر هستند چرا که خوردن آغوز یا کلستروم به عنوان اولین واکسن برای کودک منافع بسیاری دارد.

مادرانی که زایمان طبیعی نموده اند در امر شیردهی به نوزاد خود موفق تر از مادرانی می باشند که بطریقه سزارین نوزاد خود را بدنیا آورده اند.

پس از زایمان طبیعی، مادران با انجام ورزشهای مناسب ، به مراتب سریعتر از زمانی که سزارین می شوند، می توانند تناسب اندام خود را بدست آورند.

بطور متوسط مدت اقامت مادران سزارینی در بیمارستان دو برابرو نیم مادرانی است که زایمان طبیعی داشته اند .

بعضی از خانمها دوست دارند در طول مدت زایمان خود کاملاً هوشیار بوده و بطور کامل در جریان روند زایمان قرار گیرند. درمدت انجام عمل سزارین ممکن است از بیهوشی عمومی استفاده شود ، در نتیجه تماس اولیه نوزاد با مادر و شروع شیردهی به نوزاد به تاخیر می افتد.

به شما مادر عزیز توصیه می کنیم :(زایمان طبیعی )

ترس و هراس بی مورد از زایمان را از خود دور کنید .

به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد حاملگی و زایمان و حل مشکلات خود به افراد مجرب و آموزش دیده در مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنید . آنها قادر خواهند بود شما را راهنمائی کنند.

برای اطمینان از سیر طبیعی حاملگی و تامین سلامتی خود و نوزادتان حتماً بطور مستمر در دوران بارداری به مراکز بهداشتی درمانی ، ماما و یا پزشک مراجعه و به توصیه های بهداشتی آنان، عمل نمائید.

انجام معاینه داخلی ( توسط پزشک ) در سه ماهه آخر دوران بارداری می تواند به آنها کمک کند تا درمورد نحوه زایمان شما آسانتر تصمیم بگیرند.

رعایت برنامه تنظیم خانواده و فاصله گذاری مناسب بین حاملگیها از نکات حائز اهمیتی است که می تواند در داشتن زایمان ایمن موثر باشد.

استفاده از تکنیکهای پیشرفته مانند سونوگرافی برای ارزیابی وضعیت جنینی و مادر گاهی ضروری است لذا طبق توصیه پزشک حتماً آنرا انجام دهد.

به پزشک یا مامای خود اعتماد کنید و به او اجازه دهید در مورد نحوه زایمان شما تصمیم بگیرد . هرگز به دلیل ترس از درد زایمان که یک امر طبیعی است . سزارین را به زایمان طبیعی ترجیح ندهید.

بخاطر داشته باشید در صورتی باید زایمان شما بوسیله سزارین انجام شود که امکان زایمان طبیعی برایتان وجود نداشته باشد.

زایمان طبیعی

 

زایمان طبیعی :

مراحل زایمان(زایمان طبیعی)

زایمان به سه مرحله کلی تقسیم می شود :

مرحله اول که دردهای زایمانی شروع شده و پیشرفت می کند تا رحم آماده خروج نوزاد شود.

مرحله دوم که در آن خروج نوزاد و تولد اتفاق می افتد.

مرحله سوم که جفت خارج می شود.

مرحله اول یا دردهای زایمانی

در این مرحله با شروع انقباضات رحمی، گردن رحم تدریجا نرم و منبسط می شود تا به۱۰ cm برسد. این مرحله خود به مراحل سه گانه فاز ابتدایی، فاز اکتیو و فاز انتقالی تقسیم می شود.

فاز ابتدایی

فاز ابتدایی فازی است که در آن رحم به صورت منظم منقبض می شود. این انقباضات بر خلاف انقباضات براکستون هیکز که نا منظم و بی درد هستند، به تدریج دردناک می شوند.

ریتم و سرعت زایمان در هر خانم باردار ممکن است خصوصیات مخصوص به خود را داشته باشد. بعضی ها حتی متوجه انقباضات اولیه نیز نمی شوند در حالیکه دهانه رحم چندین سانتیمتر باز شده است. وقتی که گردن رحم شروع به باز شدن می کند، وضعیت آن در لگن تغییر می کند و به سمت جلو آمده و نرم می شود. برای اینکه بتوانید تفاوت این دو را بهتر درک کنید نوک بینی خود را لمس کنید، سفت و عضلانی است؛ حالا لبهای خود را لمس کنید، نرم و شل است. سرویکس یا گردن رحم از حالت سفت به حالت شل در می آید.

چه می توان کرد؟

شما می توانید در خانه چرخی بزنید، برای قدم زدن بیرون روید، یک فیلم تماشا کنید، یک حمام گرم بگیرید. چرت بزنید یا استراحت کنید.. تنقلات میل کنید؛ خوراکی های غنی از کربوهیدرات بهترین انتخاب هستند. اگر انقباضات دردناک است، ماساژ و تکنیک های آرامش بخشی و دوش آب گرم مفید واقع می شوند.

فاز فعال

ماما ها و پزشکان فاز فعال را مرحله ای می دانند که در آن سرویکس باز شده و انقباضات شما نزدیک به هم و قوی تر شده اند. سرانجام فواصل سه یا چهار دقیقه ای به فواصل ۶۰ تا ۹۰ ثانیه می رسند و انقباضات شدید می شوند.

چه می توان کرد؟

زمانی که رفتن به بیمارستان یا زایشگاه از ماندن در خانه بهتر به نظر می رسد، موقع عزیمت است. اگر در خانه زایمان می کنید به مامای خود اطلاع دهید. انقباضات پشت سر هم می آیند، وضعیت های مختلف را امتحان کنید تا ببینید در چه وضعیتی احساس راحتی بیشتری می کنید. تمرین تنفس و تکنیکهای آرامش بخشی در این مواقع مفیدند.

توجه کنید که می توانید یک دوش آب گرم بگیرید که برای کاهش درد بسیار مفید است و همچنین زایمان را سرعت می بخشد. حتی می توانید زایمان در وان آب را انتخاب کنید.

گاهی اتفاق می افتد که در طی زایمان باز شدن سرویکس کند شده یا متوقف می شود. در این هنگام قدم زدن، ماساژ و حتی گریه کردن کمک می کند که اضطراب عاطفی از بین رفته و جریان زایمان سریع تر شود. اگر کیسه اب پاره نشده باشد، ماما با پاره کردن کیسه آب، پروسه زایمان را سرعت می بخشد. می توان از مسکن ها و بی حسی های نخاعی هم استفاده کرد.

فاز انتقالی یا مرحله گذر

طی این فاز سرویکس از ۸ تا ۱۰ سانتیمتر باز می شود. هر بار که انقباض زایمانی شروع می شود ۱ تا یک و نیم دقیقه به طول می انجامد و تقریبا هر ۳ دقیقه تکرار می شوند. این مرحله معمولا دوره سختی از مراحل زایمانی است.

چه می توان کرد؟

زایمان بسیار نزدیک است. وضعیت راحتی را برای خود انتخاب کنید. در فواصل انقباضات آرام باشید. تنفس خود را منظم کنید، از بینی نفس بکشید و از دهان بیرون دهید. اشکالی ندارد اگر بخواهید برای تحمل بهتر درد فریاد بزنید.

مرحله دوم یا تولد نوزاد

در این فاز رحم نوزاد را به بیرون می راند تا از کانال زایمانی یا همان واژن به دنیای بیرون بیاید. در این هنگام همراه انقباضات، شما سر نوزاد را بین پاهای خود حس می کنید. در ابتدای انقباض، نوزاد به بیرون رانده شده و انتهای انقباض کمی به داخل کشیده می شود. وقتی سر نوزاد در واژن قرار می گیرد، ماما از شما می خواهد که کمتر فشار بیاورید تا نوزاد به آرامی بیرون آید و ریسک پارگی در شما کمتر شود. اگر شما قبلا زایمان کرده باشید این فاز برای شما ۵ تا ۱۰ دقیقه طول می کشد. اگر زایمان اول شما باشد این فاز ممکن است ساعتها طول بکشد.

چه می توان کرد؟

به بدن خود توجه کنید. وقتی قدرت دارید زور بزنید. سعی کنید هنگام فشار آوردن نفس خود را حبس نکنید. در هر انقباض چندین بار زور بزنید. از کشش زمین استفاده کنید، ایستاده یا در حالت چمباتمه قرار بگیرید. اگر خیلی خسته شده اید، به پهلوی چپ بخوابید. اگر بی حسی نخاعی دارید، ماما به شما می گوید که چه زمانی زور بزنید. احتمالا وی توصیه خواهد کرد تا زمان دیده شدن سر نوزاد زور نزنید.

مرحله سوم یا خروج جفت

شروع این فاز از زمانی است که نوزاد بطور کامل بیرون آمده و در این فاز جفت بیرون می آید. جفت سیستم حمایتی جنین است که مسئول رساندن مواد مغذی به جنین و دفع مواد زائد از آن می باشد. پس از اتمام مرحله تولد نوزاد، انقباضات تا مدت کمی ادامه می یابد . خروج کامل جفت و ضمائم بیش از ۵ تا ۱۰ دقیقه طول می کشد.

چه می توان کرد؟

شما احتمالا این فاز را حس نمی کنید چون تمام توجه شما به نوزاد معطوف است. گذاشتن نوزاد روی قفسه سینه سبب ترشح هورمونهایی می شود که به جدا شدن جفت از رحم کمک می کنند. در این هنگام شما یا بسیار ضعف داشته و یا بسیار هیجان زده هستید. بعضی از مادران به علت زایمان طولانی و دردناک قادر به توجه کافی به نوزاد نیستند. بیشتر خانمها در این مرحله نیاز به استراحت و تغذیه مناسب دارند.

حال نوزاد خود را تحسین می کنید. دستها و پاهای او را بررسی می کنید. او را در بغل می گیرید. اگر می خواهید نوزاد را با شیر خود تغذیه کنید از همین الان شروع کنید. تعجب نکنید اگر نوزاد تمایلی نشان نمی دهد. اگر حتی او را به سینه تان بفشارید کافیست و او خیلی زود به خوردن شیر تمایل پیدا می کند.

منبع:banovan.blogsky.com

تا این لحظه ۵۹نظر ثبت شده
  1. سهیلا:

    ایا درهمه سزارین ها مادر باید بیهوش شود

  2. سهیلا:

    من سزارین شدم خیلی خوب بود از زایمانم ۳سالی گذشته و خدا رو شکر مشکلی نداشتم

  3. پری:

    من هفته ۳۸بارداری ام نظر خودم رو زایمان طبیعیه ولی خیلی میترسم ک نتونم طبیعی زایمان کنم و مجبور شم سزارین کنم از این موضوع میترسم و گرنه من از همون اول بارداریم تحقیق کردم زایمان طبیعی خیلی خیلی بهتر از زایمان سزارینه چون سزارین خون ریزی داره عفونت داره ولی طبیعی ن

  4. اسما:

    به خدا راس میگم چون بچه ی اول بود توان اینکه تحمل کنم رو نداشتم حتی صدای گریه ی بچم رو شنیدم بعد اون هیچی نفهمیدم اون لحظه فکر کردم که رفتم ولی خدا منو نجات داد بعد از سه روز .تازه زایمان من ماجرا داره با مادر شوهرم دعوام شد داشتیم حرف میزدیم یهو منو هل داد کمرم محکم خورد به دسته راپله از( سه تا پله افتادم .)منو رسوندن بیمارستان سه روز تحت مراقبت های ویژه بودم بعد اومدن سراغم که ببرن منو سزارین کنن پرستاره اشتباهی امپول فشار بهم زدو این اتفاقا برام افتاد ولی بازم خدا رو شکر که یه دختر نازکوچولو داریم

  5. اسما:

    وایییی من دوماهه پیش بچم رو طبیعی بدنیا اوردم ازبس درد کشیدم فشارم رفته بود رو۲۴تازه اشتباهی امپول فشار بهم زذن والا سزارین میشدم . احسان شوهرم میگه سه روز رفتم تو کما

  6. حانیه:

    در جواب نازنین جان:
    عزیزم حرفت در رابطه با بدن و مقاومت هر فرد نسبت به فرد دیگه درسته ولی اگه شما روزی یک ربع ورزش های مخصوص بارداری یا نه اصلا در منزل روزی یک ربع پیاده روی با فاصله داشته باشی دهانه ی رحم به صورت خود به خود باز میشه و برای زایمان طبیعی نیز به آمپول فشار و استفاده از گیره نیست. در ضمن پارگی ۳ سانتی یک لایه رحم کجا و پارگی ۲۰ سانتی هفت لایه پوست شکم کجا؟!
    تازه خونریزی دز زایمان سخزارین ۲ برابر طبیعیه!
    آدرس ایمیل من : h.toranj@rocketmail.com

  7. حانیه:

    سلام عزیزم
    هیچ ترسی به خودت راه نده. من از قم این پست رو میذارم تو گوگل پلی بزن بیمارستان ایزدی قم. در قسمت مراجعین و بیماران انواع زایمان طبیعی رو نوشته شما می تونی زایمان طبیعی با گاز رو انتخاب کنی که نه ضرر داره و نه درد زایمان رو متوجه میشی. تازه اگه واژنت رو هم ۳ سانت برش بدن بهتر از پارگی سزارینه. در ضمن در زایمان طبیعی اولین نفری که بچتو بغل میکنه خودتی!!!

  8. نازنین:

    سلام.میخوام بگم هرکی هرطور زایمان طبیعی داشته به بقیه توصیه نکنه چون هر زایمان بستگی به اندازه و وزن جنین داره و اینکه لگن مادر از چه نوعی باشه که دکتر تشخیص میده کدوم مادر میتونه طبیعی بزاد و کدوم سزارین.الان که طبیعی دوبرابر سزارین بخیه داره و عفونت هم بیشتره چون آمپول زور میزنن نوزاد بدنیا میاد چون انقباضات رحم تند و زود به زود هست هم مادر درد زیاد میکشه هم جنین زجر میکشه و جمجمش آسیب میبینه بعد به زور با دستگاه بچه رو میکشن جمجمه آسیب میبینه.یکی از دوستام زایمان طبیعی رفت علامت فشار دستگاه رو نوزاد تا ۹ ماه رو صورت نوزادش بود تا ۲ سالگی بالای سرش صفت نمیشد

  9. eli:

    وای حتی عکس زایمان طبیعی رو هم میبینم وحشت میکنم.ولی میدونم درد سزارین بیشتر و طولانی تره.
    چی کارکنیم درد درد زایمان رو کمتر بفهمیم؟

    • حانیه:

      سلام عزیزم
      شما میتونی از پزشک کشیک درمانگاه بخواهید که زایمان با گاز را برای شما اعمال کنند چون نه ضرری برای شما و نه فرزندتان دارد. در ضمن پارگی واژن را هنگام عمل متوجه نمی شوید…

  10. ريحانه:

    سلام ببخشید که این سوالو میپرسم ابا زایمان طبیعی تنگ شدن واژنو از بین میبره؟

  11. مرسده:

    سلام.اخیرا کلاسهایی برای انجام زایمانهای طبیعی برگزار میشه به طور رایگان که مادر باردار رد به سمت زایمان طبیعی سوق میده با آگاهی لازم و حداقل زمان ( نهایت بستری شدن مادر باردار از زمان بستری تا زایمان طبیعی ۳ ساعت خواهد بود )این یعنی سلامتی کامل مادر باردار ونخوردن زخم جنگی سزارین که بیشتراز ۷ لایه از شکم رو میدره و حالا حالاها به دلیل مرطوب بودن داخل بدن خوب نخواهد شد.
    با آگاهی لازم و تنفس صحیح حتی درد زایمان هم تحت کنترل شما خواهد بود.ماها که این ذهنیت رو داریم که در خارج بیشتر کارها درست انجام میشه بیمارستان برای سرارین کردن مادر باردار باید ارجاع دلیل داشته باشه وتا ۸۵% این پروسه رو به صورت طبیعی انجام میده.پس هیچ وقت کار درست رو پشت گوش نندازیم.

  12. مرسده:

    سلام.اخیرا کلاسهایی برای انجام زایمانهای طبیعی برگزار میشه به طور رایگان که مادر باردار رد به سمت زایمان طبیعی سوق میده با آگاهی لازم و حداقل زمان ( نهایت بستری شدن مادر باردار از زمان بستری تا زایمان طبیعی ۳ ساعت خواهد بود )این یعنی سلامتی کامل مادر باردار ونخوردن زخم جنگی سزارین که بالای ۷ لایه از شکم رو میدره و حالا حالاها به دلیل مرطوب بودن داخل بدن خوب نخواهد شد.
    با آگاهی لازم و تنفس صحیح حتی درد زایمان هم تحت کنترل شما خواهد بود.ماها که این ذهنیت رو داریم که در خارج بیشتر کارها درست انجام میشه بیمارستان برای سرارین کردن مادر باردار باید ارجاع دلیل داشته باشه وتا ۸۵% این پروسه رو به صورت طبیعی انجام میده.پس هیچ وقت کار درست رو پشت گوش نندازیم.

  13. باران:

    من۳۰هفتمه.بچه دومم هست دارم میرم کلاس امادگی زایمان طبیعی .خیلی خوبه .طبیعی خیلییییی بهتر از سزارینه

  14. سارینا:

    سلام من ۲۷سالمه ۱هفته دیگه زایمانمه دکتر میگه طبیعیه ولی ازونجایی ک خیلی میترسم چون یکبار درد طبیعی رو تجربه کردم میخوام سزارین بشم . توروخدا برام دعا کنین هرکدوم ک بود راحت باشه چون خودم خیلی لاغرم ونمیتونم زیاد دردو تحمل کنم . مرسی مادرای گل

  15. لطفا جواب بدین ضروریه:

    سلام دوستان عزیز من زایمان طبیعی رو ترجیح میدم اما فقط یه سوال خیلی مهم دارم که البته مجبورم بپرسم:زایمان طبیعی تنگ بودن واژن رو از بین نمیبره آیا؟؟؟

  16. مادر:

    سلام اصلا ترس نداره زایمان طبیعی خیلی راحتو شیرینه من خودم سرجمع زایمانم یه ربع طولکشید بچه خیلی راحت بدنیا اومد درد ش مثل یه دل پیچه ساده است اصلا دلشوره نداشته باش

  17. شراره:

    خیلے خوبہ ولے باعث میشہ بقیہ بادیدن این فیلم از زایمان طبیعى بترسن من خودم از سزارین مى ترسم خودم پسرمو با زایمان طبیعى بدنیا ٱوردم وخیلى هم راضى هستم اصلا نترسیدم

  18. سوده:

    سلام من اردیبهشت زایمان طبیعی داشتم الحمدالله خیلی خوب بود فقط اینکه بعد از پنجاه روز فهمیدم باند داخلم جا گذاشتن .من میگم طبیعی خوبه به شرطی که این دکترا و ماماها دلسوزانه کار کنند و اینقدر ما زنارو دستکاری نکنند.

  19. سمیه:

    سلام من دو زایمان طبیعی داشتم اگر وزن بچه ازسه کیلو وسیصد بالا بود سزارین بهتر است بچه درشت لگن مادر را دچار مشکل می کند ولی اگر از سه کیلو وسیصد پایین تراست بهتر است زایمان طبیعی داشته باشیم در هر زایمان طبیعی دعایی که دوست داری موقع درد اجابت میشود این همه هم وحشتناک نیست زایمان طبیعی فقط گرسنه برای زایمان طبیعی نروید غذای خوب بخورید تا راحت زایمان کنید من فرزند سومم دوماه دیگر به دنیا می اید باز هم طبیعی راانتخاب مکنم دختر خاله من دوماه پیش زایمان طبیعی داشت به حدی لاغر وضعیف بود که کسی فکر نمیکرد طبیعی زایمان کند امزایمان طبیعی شد وحالا راضی است

  20. سرور:

    سلام اتنا جون
    به نظر من فقط سزارین را انتخاب کن چون بار قبل هم سزارین شدی اگه مشکلی پیش بیاد کی می خواد جواب پسرتو بده چون یک بار سزارین شدی بهتره باز هم سزارین بشی اصلا این خانم دکترها همشون سزارینی هستند به ما این پیشنهاد هارو می دن

  21. اتنا:

    سر دو راهی موندم چون دکترم میگه بهتره طبیعی کنی ولی من از طبیعی میترسم و به سزارین بیشتر راضی هستم میشه بگین چیکار کنم؟

  22. اتنا:

    من سزارین شدم و الان دو سال و نیمه که پسرم امیر دنیا اومده ولی من الان حاملم ۶ ماهه و موندم سزارین کنم یا طبیعی اما از سزارینم راضیم شوهرم هم میگه سزارین خانوادمم میگن سزارین ولی هنوز تصمیم نهایی نگرفتم میشه راهنمایی کنین من۲۷ ساله هستم

  23. Sepi mor:

    دورد به حاملان معجزه
    من ٣١ ساله هستم والان ٣٧هفته هستم وعلاقه شدید وتمایل زیاد دارم تا زایمان طبیعی انجام دهم وفرایند معجزه تولد کودکم را با چشم وجسم خودم ببینم وحس کنم وبرای درد کمتر هم از زایمان در اب در بیمارستان صارم زیر نظر خانم دکتر مژگان کرم نیا انجام خواهم داد توصیه میکنم سلامت خودتون وکودک دلبندتونو فدای درد زایمان طبیعی نکنید تا سزارین بشید سزارین در مواقع وشرایط پر خطر مفید هست نه در شرایط ایده ال زایمان طبیعی یکم شجاع وصبور باشید به امید روزی که همه شیر زنان ایرانی زایمان طبیعی و کم دردی را تجربه کنند حتما تجربه خودمو بعد زایمان در اختیارتون میزارم
    شاد و عاقل باشید

    • Sepi mor:

      درود
      ببخشید اشتباه تایپی بود

  24. sara:

    سلام من فقط ۱۶ سالمه ازدواج نکردم وتا۲۶ سالگیم قصدازدواج ندارم فقط میخاستم اطلاعاتم بیشترباشه بهخانوم هایی که توسن ۲۳ ۱۶ ۱۷ سالگی ازدواج کردن میگم که خیلی زود ازدواج کردن وپایین تراز سن ۲۵سالگی بچه دار نشن چون خیلی خطرناکه وطبیعی زایمان کنن چون خواهر منم طبیعی زایمان داشته وبااینکه فعالیته زیادیم نداشته ولی بیشتد از ۲ ساعت درنکشید

  25. آناهیتا:

    سلام من ۲۳ سالمه خیلی بچه دوست دارم ولی هنوز قسمت نشده امیدوارم خدا به من وشوهرم یه نی نی ناز بده برام مهم نیست که چطوری بدنیاش بیارم هرچی خدا بخوادهمون میشه. واسم دعا کنید که زود باردار بشم.ممنون

  26. ثنا:

    من تو خونه و تو وان حموم بچمو به دنیا اوردم ، خیلى درد داشت آخه یه هویی شد، زود به دنیا اومد، شوهرم خیلى کمکم کرد، لبا سامو در اوردم و رفتم تو وان شوهرم زنگ زد دکتر اومد تا دم مرگ رفتم. وان خونى شد ولى بچم سالم به دنیا اومد یه دختر کوچولو، توصیه مى کنم طبیعى بچه نیارین

  27. ؟:

    خدا شفا بده.ان شاالله

  28. سارا:

    من ۱۵ سالمه درد داره؟

  29. محمد:

    من بسرم ولی زنم باید طبیعی زایمان کنه.

  30. نيلوفر:

    من شش ماه پیش زایمان طبیعی داشتم ولی خودمو براش آماده نکرده بودم وخیلی برام سخت بود هرچی قبلش عذاب کشیدم بعد زایمان هیچ دردی نداشتم وراحت بودم اما اگه یه بچه دیگه بیارم سزارین انتخاب میکنم چون ازلحظه ای که انقباضام شروع شد وکیسه آبموپاره کردن وآمپول فشارزدن صد بار مرگمو ازخدا خواستم .

  31. نوژا:

    سلام من فردا باید زایمان کنم .. با این که کمی ترس داشتم اما خیلی دوست داشتم طبیعی باشه اما دکتر میگه باید تا دو روز دیگه بچه بدنیا بیاد و وقت نمیده ..دارم می رم واسه سزارین امیدورام عواقب بدی نداشته باشه

  32. لادن:

    سلاممن سه ماه حامله ام خیلی خوشحالم فقط ترس از زایمان دارم!خدایا کمک کن

  33. شبنم:

    سلام من ۹ماه پیش زایمان کردم اونم سزارین خیلی خوب بود هیچی نفهمیدم

  34. آسمان:

    من ۲ساله خونه ی خودم هستم و خیلی از زایمان می ترسم راستش اصلا علاقه ای به بجه ندارم شوهرم بچه دوست داره اما میگه چند سال دیگه و همچنین مادر شوهرم
    اما امان از دست مادرم خواب شبو ازم گرفته گیر داده باید بچه دار شی اگرنه نازا می شی من چکار کنم از دست این مامانم؟
    تا اینکه دیروز بهش گفتم خیلی بچه دوست داری خودت دست بکار شو خجالت نکش اونم ۲روزه باهام قهره
    ای خدا چرا من پسر نشدم

  35. مریم:

    یعنی بیمیرم هم طبیعی زایمان نمیکنم
    مگه جونمو از سر راه اوردم
    میدونم سزارین مضره اما!!! حداقل زجر کش شدنش کمتره
    من هفت ماهه عروسی کردیم و تا ۳ سال دیگه قصد بچه دار شدنو ندارم…من خیلی میترسم……

  36. ناشناس:

    من دوسال پیش زایمان طبیعی داشتم.از ماه سوم بارداری تصمیم گرفتم طبیعی زایمان کنم.کلی‌ هم راجع بهش تحقیق کردم.وبا شناخت کامل پیش رفتم.خیلی هم راضی هستم.اون بخیه ای که میزنن توحالت بیهوشی نیست ولی زود تموم میشه.بخیه ها هم یک هفته ای می افته.به نظر من هرچقدر هم که سخت باشه به لذت اون لحظه ی شیرینی که بچه به دنیا میاد و حسش میکنی می ارزه.اینو مادرایی که طبیعی بودن خوب میفهمن.

  37. مرضیه:

    زایمان طبیعی وقتی خوبه که یه خانم از وقتی متوجه بارداری میشه اموزش لازم می بینه،ورزش می کنه،تغذیه مناسب داره،از طرف خانواده وهمسر حمایت میشه،حتی همسرش هم اموزش می بینه… نه مث ما که فقط بهمون میگن چن کیلو وزن تو یه ما اضافه کردیم.یا فوقش دکتر که پول ویزیت هم گرفته به خواهش خودت یه مکمل ویتامینه بنویسه…من دو تا بچه به دنیا اوردم هر دو سزارین که سختی های خودشو داشت ولی بهتر از این بود که همون بخیه هایی که شکمم خورده توی بیهوشی یه ماما بخاد به ناحیه تناسلیم بزنه…

  38. شقایق هاشمی:

    سلام ارزوی مادرشدن رابه گورخواهم برد نوعش مهم نیست

    • شیدا:

      از خدا برات خواستم

  39. هستی:

    خیلی بی تربیتی اون چه اسمیه واقعا شرم داره یه مادر انقدر بی تربیت باشه

  40. رونیکا:

    من دانشجو ترم اخر مامایی هستم به نظر من سزارین بهتر زایمان nd خیلی وحشتناکه

  41. ساناز:

    خیلی باهاله

  42. سانا:

    خجالت آوره که با همچین اسمی نظر گذاشتی متاسفم واست

  43. مهرنوش:

    سلام من ۲۳سالمه والان ۵ماهه باردارم،خیلی از زایمان طبیعی میترسم،اماهمه اسرار دارن طبیعی زایمان کنم،حالاموندم سردوراهی

  44. سونيا:

    سلام من ۲۶سالمه دوسال پیش زایمان سزارین داشتم خیلی راضی هستم.زایمان طبیعی زمان قدیم خوب بود نه الان که با تیغ أدم وتیکه تیکه میکنن

  45. سارارخشا زن بهزادتوله:

    من دوماه پیش زایمان طبیعی کردم خیلی اسون بود چون با بهزاد فعالیت زیاد میکردیم الان بچه ام تو بغلم نشته

  46. راشین:

    من ۲۰ سال پیش زایمان طبیعی داشتم ۲تاپشت سرهم زایمانهای راحتی داشتم چون فعالیتم زیاد بود.نترسید چون همیشه خدا با مادران هست.

  47. فاطمه:

    سلام من ۱۶ سالمه تازه ازدواج کردم دوسدارم زایمان طبیعی داشته باشم ولی میترسم.

  48. آذر:

    من ۲۸ سالم دو سال و نیم پیش زایمان سزارین داشتم دوست داشتم طبیعی زایمان کنم اما نشد الان از زایمانم راضی هستم چو از طبیعی میترسیدم.

  49. سپیده زهرا:

    من به عنوان یک ماما زایمان طبیعی رو ترجیح میدم وبه تمام مادران عزیز توصیه میکنم

  50. هستی:

    خیلی دردناکه من سه روز درد کشیدم به حالت اغمارفتم دکتر احساس خطر کرد بچه دیگه تکون نمیخورد ومن بی حال بودم از سزارین میترسیدم ولی دیگه چاره ای نبود چون لگن بیش از حد تنگ بود خیلی سخت بود ومرگموازخدا میخواستم الان فرزندم دانشجوی پزشکیه وخودش یه بچه چهارساله داره که اونم سزارین شده

  51. لیلا:

    من خیلی از زایمان طبیعی میترسم ۱۷ سالم بیشتر ندارم ولی شوهرم ومادر شوهرم میگن باید زایمان طبیعی کنی خودم تو حموم میتونم به دنیاش بیارم؟

    • نگار:

      نکنی این کارو یه وقتا

    • ثریا:

      من موندم چرا تو سن پایین ازدواج میکنید و بچه دار میشید که الان بخوای به این فکر کنی ک تو حموم…
      اگه میخوای خودتو و بچه رو بکشی تو حموم ب دنیابیارش

    • باران:

      نه بابا برو بیمارستان این چه حرفیه چی داری میگی دختر؟

    • فاطمه:

      نمیشه که.تو که داریدردو میکشی پس حتما برو بیمارستان.یه وقت نکنی اینکارو

    • نیلانام شما...:

      چه مادرشوهرزرنگی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.