تصاویر ۲ ستاره دنباله‌دار که سال آینده در آسمان زمین دیده می‌شود

۱۱م دیماه ،

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، ستاره دنباله‌دار۱۶۸P/ Hergenrotherکه در صورت فلکی آندرومدا (زن به زنجیر کشیده شده) و اسب بالدار قرار دارد در ساعت ۱۰ شب ۱۸ اکتبر ۲۰۲۲ در آسمان زمین دیده می‌شود.

به گفته دانشمندان هفت سال طول می‌کشد تا دوباره این ستاره دنباله‌دار درخشان باز گردد و در آسمان زمین دیده شود.  ۱۶۸P/ Hergenrother که ستاره دنباله‌دار کوتاه دوره یا دوره‌ای است که طی دوره‌ای کمتر از ۲۰۰ سال به دور خورشید می‌گردد. از زمان کشف این ستاره دنباله‌دار در ۱۹۹۸ توسط کارل هرگنرودر ستاره شناس آمریکایی، این سنگ آسمانی سومین سفر خود بر فراز آسمان زمین انجام می‌دهد. حدود ۲۵۶ ستاره دنباله‌دار دوره‌ای تا کنون شناسایی شده‌اند.

 


ستاره دنباله‌دار دیگر  C/2011 L4 PANSTARRS نام دارد که یک ستاره دنباله‌دار بلند دوره است که طی دوره‌ای بیش از ۲۰۰ سال به دور خورشید می‌گردد.

 

به گفته دانشمندان ۲۰۰ سال مدت زمان بسیاری نیست چرا که دوره ستاره دنباله‌دار L4 Pan-STARRS،۱۱۰ هزار سال تخمین زده می‌شود.

 

این ستاره دنباله‌دار در ماه مارس آینده به خورشید نزدیک می‌شود و در آسمان زمین در افق بسیار پایین قرار می‌گیرد. در نهم مارس ۲۰۲۲ ستاره دنباله‌دارL4 PANSTARRS درست از فاصله ۲۸ میلیون مایلی خورشید می‌گذرد. در روزهای پیش و پس از این عبور، گرمای خورشید یخ و غبار پوسته خارجی این سیاره را بخار می‌کند و سبب درخشش فوق العاده و ایجاد دم زیبای آن می‌شود.


چند روز بعد این ستاره دنباله‌دار در آسمان عصرگاهی به شکل درخشان‌ترین نقطه در صورت فلکی سگ بزرگ دیده می‌شود.

این ستاره دنباله‌دار را می‌توان با یک تلسکوپ هشت اینچی ملاحظه کرد.


در روز ۲۸ نوامبر ۲۰۲۲ این ستاره دنباله‌دار از فاصله ۸۰۰ هزار مایلی خورشید می‌گذرد. گفته می‌شود این ستاره دنباله‌دار از سیاره زهره درخشان‌تر باشد و حتی در نور روز نیز بتوان آن را دید. چند روز بعد، این ستاره دنباله‌دار به نرمی به سوی شمال می‌رود و در آسمان عصرگاهی و بامدادی قابل ملاحظه است.


MehrNews Rss Feed
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.