تصمیم دولت آینده در خصوص رابطه با آمریکا تعیین کننده است

فروردین ۱۴۰۳

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: از آنجایی که حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی تصمیم بر تعامل دارد با وجود اقدامات اخیر آمریکا تصمیم دولت جدید در خصوص مذاکره با سران این کشور تعیین کننده است و لذا این دولت باید براساس واقعیات در خصوص رابطه با آمریکا تصمیم گیری کند.

نوذر شفیعی، نماینده مردم ممسنی در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نامه نگاری‌های نمایندگان کنگره آمریکا با اوباما در خصوص مذاکره با ایران گفت: پس از برگزاری انتخابات در ایران فضای عمومی در سطح بین‌المللی شکل گرفت که ممکن است در پرتو این اتفاق، روابط بین‌المللی و به خصوص رابطه با آمریکا بهبود یابد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: تعویق در تشدید تحریم‌ها علیه ایران نشان داد که آمریکایی‌ها از مواضع مداخله جویانه خود کوتاه آمده‌اند و می‌خواهند در مسیر دیگری حرکت کنند.

وی با اشاره به دیدگاه‌های موجود در کشور در خصوص رابطه با آمریکا اظهار داشت: در ایران در رابطه با آمریکا دو دیدگاه وجود دارد؛ برخی علائم مذاکره را مثبت می‌دانند و در مقابل آن واکنش مثبت نشان می‌دهند ولی عده‌ای هر اقدام آمریکا را با شک و تردید نگاه می‌کنند.

شفیعی در پایان خاطرنشان کرد: نگاه اول در وضعیت کنونی قابل پذیرش‌تر است و از آنجایی که حجت الاسلام و المسلمین روحانی تصمیم بر تعامل دارد با وجود اقدامات اخیر آمریکا تصمیم دولت جدید در این خصوص تعیین کننده است و این دولت باید براساس واقعیات در خصوص رابطه با آمریکا تصمیم گیری کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.