تصمیم گیری در مورد ورود یا عدم‌ ورود بازرسان آژانس، حق مسلم ایران است

۲۳ آبان ،

سید حسین نقوی حسینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مطابق مقررات NPT کشور پذیرنده بازرسین آژانس این حق را دارد که اعضای آژانس را مورد بررسی قرار داده و با ورود بعضی از اشخاص مخالفت و یا درخواست جابجایی داشته باشد.

سیدحسین نقوی حسینی نماینده‌ ورامین در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: جمهوری اسلامی ایران برای نشان دادن حسن نیت خود و برای ثابت کردن این امر که فعالیت هسته ای ایران در مسیر صلح آمیز است،از این حق استفاده نکرده و از بازرسان و بازدیدشان از مراکز هسته‌ ای استقبال کرد اما متأسفانه با عدم برخورد صادقانه بازرسان مواجه شد.

وی تصریح کرد: در بازدیدهای پیشی بازرسان آژانس متوجه شدیم که برخی از خبرها و اطلاعات مربوط به دانشمندان هسته‌ای ما در اختیار سازمان‌های جاسوسی موساد و سیا قرار گرفته و طرح‌های توطئه و ترور علیه آن‌ها برنامه‌ریزی شد و جمعی از دانشمندان هسته‌ای را از دست دادیم.

نقوی حسینی خاطرنشان کرد: در نشست آتی NPT و ایران که در تهران برگزار می شود قطعا جمهوری اسلامی ایران اجازه مسافرت بازرسانی که شائبه‌ی جاسوسی در آنها وجود دارد را نخواهد داد و دقت لازم در پذیرش بازرسان صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.