تصمیمات جدید برای تعاونی‌های مسکن مهر/ فراخوان مدیران ۱۵استان

غلامحسین حسینی نیا در گفتگو با مهر با اعلام اینکه طبق آمارهای بین المللی از هر ۵ شرکتی که به ثبت می رسد فقط یک شرکت تا سن پنج سالگی می رسد، گفت: مابقی شرکت ها قبل از سابقه ۵ سال از بین می‌روند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه قطعا بخش های تعاونی و خصوصی کشور ما نیز از این قائده مستثنی نیستند، اظهار داشت: اگر بتوانیم برای تعاونی ها یک آمار ۷۵ درصدی ماندگاری و انجام فعالیت اقتصادی در نظر بگیرم، آمار قابل اتکایی خواهد بود.

حسینی نیا در ارتباط با آخرین وضعیت تعاونی های مسکن در کشور از برگزاری نشست های هفتگی و مشترک با حضور نمایندگان تام الاختیار وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت راه و شهرسازی خبر داد.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بیان داشت: هر هفته از استان ها دعوت می شود و مدیرات کل استان ها به همراه کارشناسان در مباحث و گفتگوها حضور می یابند.

وی خاطر نشان کرد: در این نشست ها تک تک پروژه های مسکن تعاونی مشکل دار مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرند و برای حل مشکلات آنها راهکارهایی ارائه می شود.

به گفته حسینی‌نیا، زمانبندی ای نیز در مورد تعاونی های مسکن مهر صورت گرفته است که طی آن تا پایان شهریورماه سال جاری نسل اول تعاونی های مسکن مهری که خود تعاونی ها ساخت و سازها را انجام داده اند، به اتمام برسند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تاکید کرد: در حال حاضر با این دیدگاه در حال بررسی و ارزیابی عملکرد تک تک استان ها هستیم و فراخوان می کنیم و در همان جلسات مسائل و مشکلات آنها را نیز رفع می کنیم.

وی به اختیارات ویژه برای رفع مسائل تعاونی های مسکن کشور اشاره کرد و بیان داشت: تصمیم گیری هایی در این زمینه صورت می گیرد و تاکنون ۱۵ استان که بیش از ۷۰ درصد تعاونی های مسکن مهر در آنها بوده است تعیین تکلیف شده اند و کارهای آنها دنبال می شود.

حسینی‌نیا از برنامه ریزی برای تعیین تکلیف ۱۵ استان باقیمانده که در آنها تعاونی های مسکن مهر فعالیت دارند خبر داد و گفت: در نشست ها تعیین تکلیف شده است که تعاونی هایی که تاکنون نوانسته اند طبق زمانبندی های مشخص شده کار را دنبال کنند و به نحوی نیز طبق کارشناسی های صورت گرفته نمی توانند خودشان را برسانند، در شورای مسکن استان ها تعیین تکلیف می شود و قراردادهای آنها ۳ جانبه خواهد شد.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.