تصمیم آبی رنگ کفاشیان

۳۰ام بهمن ،

تماشا:بدهی باشگاه استقلال به رینالدو از طریق فدراسیون فوتبال پرداخت می گردد. این خبری است که رئیس فدراسیون فوتبال در گفت و گو با تماشا آن را تایید کرده است.

علی کفاشیان دیروز به تماشا خبر داد که فدراسیون فوتبال مبلغ ۵۰ هزار دلار از بدهی رینالدو را پرداخت می کند. فدراسیون فوتبال از محل درآمدهای سال قبل لیگ قهرمانان مبلغ ۵۰ هزار دلار از کنفدراسیون فوتبال آسیا طلبکار است. طلبی که قرار است به حساب رینالدو ریخته شود تا خطر کسر ۶ امتیاز از استقلال برطرف شود.

البته بدهکاری استقلالی ها به مهاجم پرویی در حدود ۱۱۰ هزار دلار است و شنیده می گردد آنها روی درآمد پرسپولیس و سپاهان هم از لیگ قهرمانان آسیا حساب کرده اند. پرسپولیس،استقلال و سپاهان جمعا نزدیک به ۵۰ هزار دلار از کنفدراسیون فوتبال آسیا طلبکارند و آبی ها انتظار دارند سهم قرمزهای تهران و زردهای اصفهان را هم بگیرند.

طبق این خبر استقلال از طلب های فدراسیون فوتبال، خود باشگاه پرسپولیس و سپاهان برای پرداخت طلب بازیکن پرویی استفاده می کند. این سومین راهی است که استقلال طی یک ماه اخیر برای پرداخت بدهی رینالدو پیدا کرده اما هنوز موفق نشده بدهی را بپردازد.

یک ماه قبل علی فتح الله زاده اعلام کرد که از طریق یک صرافی آشنا پول رینالدو را پرداخت می کند اما بلافاصله مدعی شد که صراف مورد نظر متواری شده. بعد از اعلام این خبر بود که کانون صرافان ایران به حرف های مدیرعامل استقلال اعتراض و اعلام کرد در صورت مشخص شدن نام صراف مشکل را پیگیری و حل خواهد کرد. با این همه پیگیری رسانه ها و کانون صرافان به جایی نرسید و باشگاه استقلال هیچگاه مدرکی برای پرداخت این پول به صراف یا شخص دیگری ارائه نکرد. طفره رفتن مسئولان استقلال از توضیح در مورد پرداخت بدهی رینالدو این شائبه را ایجاد کرد که اصلا پولی پرداخت نشده است.

۱۵ روز بعد راه دوم استقلال برای پرداخت پول رینالدو مشخص شد. کشور سوم راهی بود که آبی ها برای پرداخت بدهی شان پیدا کرده بودند. آنها که نمی توانستند از تهران بدهی رینالدو را پرداخت کنند راهی برای پرداخت دلار در ایتالیا هم نداشتند. مشکلاتی که تحریم ها برای باشگاه استقلال ایجاد کرده سبب شد که آنها کشور سوم را برای پرداخت بدهی انتخاب کنند. قرار شد سفارت پرو در ایران بدهی را منتقل کند که این پروژه هم ناکام ماند.

حالا باید دید استقلال در راه سوم موفق می گردد یا خیر. آبی ها به غیر از اینکه کمک ای اف سی و فدراسیون فوتبال را لازم دارند به کمک پرسپولیس و سپاهان هم برای پرداخت این بدهی نیاز دارند. کمکی که به احتمال بسیار انجام نخواهد شد و دو باشگاه دیگر طلبشان از ای اف سی را دریافت خواهند کرد.

استقلال در صورتی که موفق به پرداخت بدهی رینالدو نشود، باید با کسر امتیاز در لیگ برتر کنار بیاید. طبق حکم شهریور ماه فیفا، باشگاه استقلال محکوم به پرداخت ۱۱۰ هزار دلار به بازیکن پرویی شده. فیفا باشگاه ایرانی را تهدید کرده که در صورت عدم پرداخت بدهی، ۶ امتیاز از دست می دهد.

پائولو رینالدو بازیکن پرویی در زمان سرمربیگری مرفاوی در استقلال یعنی ۴ سال پیش در این تیم بازی می کرد. او در ۱۸ بازی به زمین رفت که در این میان فقط در ۳ یا ۴ بازی در ترکیب اصلی بود. رینالدو به سبب مصدومیت های متعددش در آن دوره نتوانست زمان های بیشتری در اختیار استقلال باشد. او حالا یکی از بازیکنان اصلی کیوو در سری A ایتالیاست.

فدراسیون فوتبال در شرایطی درآمدهای خودش را در اختیار باشگاه استقلال خواهد گذاشت که احتمالا این اقدام با اعتراض باشگاه های دیگر مواجه خواهدش د. پرسپولیس ۵ سال پیش در ماجرای پرونده رافائل با مشکلی مشابه استقلال مواجه شد و ۶ امتیاز از دست داد.

حالا اما فدراسیون فوتبال تصمیم گرفته که به استقلال برای پرداخت بدهی اش کمک کند. طبق آنچه شنیده می گردد حمایت های علی فتح الله زاده از رئیس فدراسیون فوتبال و نزدیکی مدیرعامل این تیم با علی کفاشیان از دلایل این تصمیم بوده است.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.