تصمیم تازه برای انتقال وام خرید مسکن از تهران به سایر شهرها

رئیس اداره اعتبارات و سرمایه‌گذاری بانک مسکن گفت: انتقال وام خرید مسکن از تهران به سایر شهرها به خصوص کرج به صورت نظارت شده و زیرنظر مدیر منطقه امکان پذیر است.

 ندا کسری کرمانشاهی  در پاسخ به این سوال که برخی از دارندگان امتیاز وام مسکن به دلیل گرانی مسکن در تهران قصد خرید مسکن در شهرهای اطراف به خصوص کرج دارند اما ظاهرا بخشنامه بانک مسکن از انتقال وام مسکن از تهران به شهرهای اطراف و به خصوص کرج ممانعت می کند افزود: انتقال امتیاز وام مسکن از تهران به شهرهای دیگر در حقیقت مشکلات متعددی از جمله خرید و فروش وام ایجاد می‌کند و این موضوع نیز بارها از دید نشریات و رسانه‌ها نیز دور نمانده است.

وی افزود: در حال حاضر هم انتقال امتیاز وام مسکن ممنوعیت ندارد و بانک مسکن به صورت بخشنامه آنرا ممنوع کرده اما برای کسانی که متقاضی وام برای خرید مسکن باشند به صورت نظارت شده و زیرنظر مدیر منطقه انجام می‌شود.

متقاضیان اگر قصدشان خرید مسکن باشد نقل و انتقال وام از تهران انجام می شود

وی در پاسخ به این سؤال که مدیر منطقه به چه شکلی نظارت می‌کند که مطمئن شود متقاضی وام قصد فروش امتیاز وام را ندارد و قصد خرید واحد مسکونی دارد گفت: تمامی مدیران منطقه‌ بیش از ۲۵ سال سابقه کار دارند و تجربیاتی دارند که با اخذ مدارک از متقاضی وام که می تواند شامل قولنامه و حتی قولنامه دستی باشد به قصد و نیت متقاضی از بابت خرید واحد مسکونی و یا فروش امتیاز وام برسد.

کرمانشاهی با بیان اینکه مدیران منطقه سرکشی به محل مورد نظر برای بازرسی را در دستور کار خود قرار می‌دهند گفت: مدیران منطقه با سرکشی از محل اگر مطمئن شوند که خرید و فروش مسکن مورد نظر واقعی است آن وقت انتقال امتیاز وام مسکن از تهران به آن شهر مورد نظر صورت می‌گیرد.

بخشنامه بانک مسکن را که مردم مطالعه نمی‌کنند/درخواستها بررسی می شود

رئیس اداره اعتبارات و سرمایه‌گذاری بانک مسکن در پاسخ به این سؤال که برخی از متقاضیان وام مسکن به دلیل بالا بودن قیمت مسکن در تهران قصد دارند در شهرهای اطراف تهران اقدام به خرید مسکن کنند آیا این بخشنامه که می‌گویند با هدف جلوگیری از خرید و فروش امتیاز وام مسکن است می‌تواند مفید باشد گفت: بخشنامه بانک مسکن را که مردم مطالعه نمی‌کنند پس زمانی که متقاضی به شعبه مراجعه‌ می‌کند و درخواست خود را در خصوص انتقال امتیاز وام به شهرهای دیگر ارائه می‌کند این درخواست در شعبه بررسی می‌شود و پس از مطمئن شدن از قصد و نیت متقاضی برای خرید مسکن این انتقال انجام می‌شود.

نقل و انتقال امتیاز وام مسکن در دفاتر ثبت اسناد غیرقانونی است

کرمانشاهی در پاسخ به این سؤال که همچنان خرید و فروش امتیاز وام مسکن از سوی بانک مسکن غیرقانونی است آیا این بانک قصد ندارد راهکار بهتر و مناسب‌تری برای جلوگیری از خرید و فروش امتیاز وام را در پیش بگیرد چرا که در حال حاضر در برخی از دفاتر اسناد این امتیاز نقل و انتقال می‌شود، گفت: نقل و انتقال امتیاز وام مسکن در دفاتر ثبت اسناد غیرقانونی است و به هر حال افراد در این نقل و انتقال در نهایت به مشکلات عدیده‌ای برخواهند خورد.

وی افزود: وکالت بلاعزل کاملا از درجه اعتبار ساقط است به دلیل اینکه در قرارداد صندوق پس‌انداز بانک مسکن که در زمان افتتاح حساب تعهد می‌کنند مادامی که از تسهیلات استفاده نکرده اند حق ارائه هیچ امتیازی را ولو به صورت وکالت به غیر ندارند بنابر این وکالتی که از پایه پذیرفته نشده است وجود آن باطل است.
۳۹۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.