تصمیم خودروسازان چینی برای راه اندازی کارخانه در برزیل

این خبر امروز دوشنبه ۸ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

تصمیم خودروسازان چینی برای راه اندازی کارخانه در برزیل

عصر خودرو : شرکت خودروسازی “آنهویی جیانگهای” یکی از آخرین خودروسازان چینی است که قصد دارد با مشارکت یک شرکت بومی برزیلی (چهارمین بازار خودرو در دنیا) در آن کشور خودرو تولید کند.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو iبه نقل از چاینا دیلی فرناندو پیمنتل، وزیر صنعت برزیل تاکید نمود که شرکت چینی جک موتورز (JAC) که برای اولین بار در سال گذشته با مسئولین برزیلی مذاکره نموده بود، در تاریخ ۲۸ نوامبر در شهر کاماکاری واقع در ایالت “باهایی” کار ساخت کارخانه خود را آغاز خواهد نمود.
انتظار می رود تا اواخر سال ۲۰۲۴ مبلغ ۴۵۰ میلیون دلار تسهیلات از طرف شرکت چینی برای ساخت کارخانه در برزیل با ظرفیت سالانه تولید ۱۰۰ هزار خودرو پرداخت شود.
پیمنتل همچین اظهار داشت که دیگر خودروسازان چینی، از جمله هایما و چری نیز تصمیم iبه تولید خودرو و ساخت کارخانه هایی iبه همین منظور در برزیل را دارند.
ماه گذشته، شرکت بیکی فوتون موتورز، یکی از تولید نمایندگان مهم خودروی تجاری چین، اعلام نمود که قصد دارد تا ۳۰۰ میلیون دلار برای ساخت یک کارخانه خودرو در برزیل سرمایه گذاری کند.
شرکت چینی مزبور که کارخانه تولید کامیون های سبک و مینی ون خود را در ایالت باهایی برزیل مستقر نموده تصمیم دارد تا تولیدات خود را از اواخر سال ۲۰۲۴ آغاز کند و تا سال ۲۰۱۷ تولیدات خود را iبه ظرفیت سالانه ۳۰ هزار دستگاه برساند.
شرکت بیجینگ نیز اعلام نمود که ۱۳۰ نمایندگی از سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۱۷ در برزیل تاسیس خواهد نمود. این شرکت که عمده قطعاتش از خارج از برزیل وارد می گردد، قصد دارد iبه تدریج و تا سال ۲۰۱۷ iبه مقدار ۶۵ درصد از قطعات خودروهایش را توسط قطعه سازان بومی تامین کند. این کار سبب می گردد تا دولت برزیل درخواست مالیات های سنگین از شرکت بیجینگ نداشته باشد.
فعالیت هایی از این دست توسط دیگر خودروساز چینی، یعنی شرکت لیفان نیز در حال انجام است. لیفان که سعی دارد تا بازار صادراتی خود را تقویت کند، تصمیم دارد تا در کشورهای پرتغالی زبان آمریکای جنوبی iبه منظورجلوگیری از پرداخت مالیات های سنگین خودروهای صادراتی اش iبه برزیل، بازار خود را تقویت کند.
شرکت لیفان در ژانویه گذشته یک توافقنامه سرمایه گذاری مشترک را با شرکت برزیلی “افا” iبه منظور ساخت کارخانه لیفان امضا نمود. هر دو شرکت ۱۲۰ میلیون دلار برای ساخت کارخانه تازه در برزیل وهمچنین توسعه کارخانه واقع شده در اروگوئه سرمایه گذاری نموده اند. عملیات ساخت کارخانه واقع در اروگونه از آوریل ۲۰۱۰ آغاز شده و هم اکنون سالانه ۴۰ هزار دستگاه خودرو تولید می گردد.
شروع ساخت کارخانه تازه در برزیل از سال ۲۰۲۴ خواهد بود و انتظار می رود در سال اول در حدود ۱۰ هزار دستگاه تولید شود.
تحلیلگران معتقدند سرمایه گذاری شرکت های خودروساز چینی در برزیل iبه سبب برقراری مالیاتهای سنگین توسط دولت برزیل بر روی خودروهای وارداتی است و سبب دیگر آن رشد سریع اقتصادی کشورهای آمریکای لاتین است که از صنایع بومی حمایت می نمایند.
در ماه سپتامبر دولت برزیل ۳۰ درصد مالیات را بر خودروهای وارداتی افزایش داد و قصد دارد iبه منظور حمایت از قطعه سازان بومی این میزان را افزایش دهد. این افزایش بر اساس حجم موتورها تعیین خواهد شد.
آمار گمرک نشان می دهد که در سال ۲۰۱۱ ، برزیل iبه عنوان بزرگترین مقصد صادراتی خودروهای چینی با ۱۱۰ هزار دستگاه خودرو، جایگزین الجزایر شده است.
خودروهای چینی ۱٫۸۱ درصد از بازار خودروهای برزیل را در سال ۲۰۱۱ در اختیار گرفتند، در حالی که این میزان در سال ۲۰۱۰ iبه میزان ۰۵٫ ۰ بود.
گروه خودروسازی جک موتورز با ۲۳۷۰۰ دستگاه خودرو، چری با ۲۱۷۰۰ دستگاه و هایفی با ۱۶۷۰۰ دستگاه خودرو از صادرکنندگان بزرگ چینی می باشند.

شرکت های جک و چری کارخانه های خود در برزیل را افتتاح خواهند نمود
روز پنج شنبه ۱۳ مهر، فرناندو پیمنتل، وزیر صنعت برزیل اعلام نمود که کارخانه های شرکت جک و چری در آینده نزدیک آغاز بکار می نمایند.
به گزارش تفسیری چاینا دیلی کارخانه گروه خودروسازی جک در شهر کاماکاری در شمالی ترین ایالت باهیا قرار دارد و آغاز ساخت کارخانه در ۸ آذر آغاز می گردد و تا اواخر سال ۲۰۲۴ عملیاتی خواهد شد. کارخانه چری در شهر جاکاری واقع در سائوپائولو واقع است.
روز پنج شنبه همچنین دولت برزیل اعلام نمود که یک برنامه ۴ ساله تخفیف مالیاتی برای ارائه iبه تولیدکنندگان خودرو دارد.
این برنامه تاثیر خود را از سال ۲۰۲۴ خواهد گذاشت و هدفش تشویق سرمایه گذاران خودروساز خارجی و ساخت خودروهای کم مصرف است.

سه شنبه ۹ آبان   ۱:۵۴

منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.