تصمیم فرانسه برای بررسی تاثیرات آب و هوایی روی ایمنی راکتورهای هسته‌یی‌اش

۳۱اردیبهشت،

خبرگزاری پلاتس گزارش داد که پروژه‌های تحقیقاتی فرانسه دربارهٔ ایمنی نیروگاه‌های هسته‌یی‌اش قرار است شامل بررسی تاثیر شرایط بسیاربد آب و هوایی مانند موج گرما، خشکسالی و جزر و مد باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری پلاتس با اعلام این خبر گزارش داد:‌ فرانسه قصد دارد ۶۴٫۲ میلیون دلار برای پروژه‌های ایمنی هسته‌یی هزینه کند و در جریان آن اطلاعات و درس‌های گرفته شده از اتفاق هسته‌یی نیروگاه فوکوشیما دایچی ژاپن که نتیجه زمین‌لرزه و سونامی ماه مارس سال ۲۰۱۱ بود را مدنظر قرار دهد.

وزیر انرژی فرانسه پیش از این اعلام کرده بود که بیش از ۲۰ پروژه تحقیقاتی از مدیریت عملکردی گرفته تا تحویل ریسک مواد رادیواکتیو و تاثیر حوادث هسته‌یی انتخاب شده‌اند.

دولت فرانسه اعلام کرده است که هدف از این پروژه‌ها حذف خطرات آب و هوایی فعلی و آینده مانند خشکسالی، موج گرما و بالارفتن سطح آب در نتیجه باران شدید برای تولید هرچه بهتر انرژی هسته‌یی است.

۵۸ راکتور هسته‌یی فرانسه که تحت مالکیت شرکت فرانسوی EDF قرار دارند برای خنک کردنشان از آب رودخانه یا دریا استفاده می‌کنند.

دوره‌های آب و هوایی داغ و خشک می‌تواند سبب خاموشی راکتورها شود، زیرا دمای آب بالا می رود. آب و هوای طوفانی نیز می‌تواند گرد و خاک و زباله را وارد رودخانه کند و به همین سبب قبل ازاینکه این آب بتواند مورد استفاده قرار گیرد باید تصفیه شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.